Elektromosbérautó-hálózat indulhat Budapesten

Vágólapra másolva!
Budapesten kívánja jövőre elindítani első bérautó-hálózatát a Brixxon Electric MotorCars. Az osztrák székhelyű, de magyar tulajdonú társaság saját fejlesztésű elektromos kisautóját turisztikai és ipari területen hasznosítaná - írja csütörtöki számában a Napi Gazdaság.
Vágólapra másolva!

Jelenleg a Brixxon több lehetséges befektetővel és üzleti partnerrel is tárgyal, az ITD Hungary pedig a korábban zátonyra futott tárgyalások után ismét élénken érdeklődik az elektromos kisautó iránt - írja a lap. A kétezer járműből álló flotta 2011 márciusában kezdheti meg működését. A társaság emellett előzetes megállapodást kötött két hazai szállodalánccal, amelyek együttesen több száz elektromos autó elhelyezésére és működtetésére adnak lehetőséget. Tárgyalások folynak a Sixt autókölcsönzővel és a Magyar Telekommal is.

A modulszerűen, akár egyetlen óra alatt összeszerelhető kisautó elemeinek gyártását a társaság magyarországi partnerekkel és helyszíneken képzelte el, azonban a projekt finanszírozására korábban csak külföldi befektetők adtak üzletileg racionálisnak nevezhető ajánlatot - mondta Horváth Sándor László, a Brixxon tulajdonos-ügyvezetője a lapnak.

Horvárth azt is elmondta, hogy a következő években több tízezer autót gyártanának le, ezek 60 százaléka bérautó-hálózatokban, a maradék pedig ipari és turisztikai területen landolna, a kiskereskedelmi értékesítést egyelőre nem tervezik. Nem csak az autó, hanem az akkumulátor, a kutak és a töltéstechnika licencét is árulják, egy német cég például több tízmillió euróért vásárolja meg a jogokat, hogy betörjenek vele a német és az orosz piacra.

Forrás: http://made-in-mate.com/teszt/brixxon/index.html

A Brixxon elektromos autójának, a Bontino Caffónak a prototípusa 2007-ben készült el, de azóta már szériagyártás-közeli állapotba került. Előnye, hogy rendkívül sokoldalúan használható: alkalmas postai, kisáru- vagy élelmiszer-szállításra, de akár mentőnek vagy szervizautónak is. Üvegszálas műanyagból készített karosszériája kétüléses, mögötte platós vagy dobozos felépítmény lehet. Elsőkerék-meghajtású, tömege 550 kg. Meghajtásáról egy 15 kW-os elektromotor gondoskodik, amely egy 5+1 fokozatú váltón keresztül hajtja az első kerekeket. Állítólag akár 130 km/órás sebességgel is képes haladni, persze ekkor jóval kisebb lesz a hatótávolsága, mint az elméletileg megadott 160-200 km. Különleges, magyar fejlesztésű és gyártású, rácsszerkezetű ólomakkumulátor biztosítja az energiát a Bontino mozgatásához.

http://videa.hu/flvplayer.swf?v=wP2s5XduHayi1LEb

A 150 kilogrammos akkut szabványos, 220 V-os csatlakozóból 40 perc alatt, gyorstöltővel 15 perc alatt lehet feltölteni. Komoly kisautóra vall, hogy elöl tárcsa-, hátul dobfék lassítja a 14 colos kerekeket, továbbá vákuumos fékszervó, két légzsák és fékenergia-visszatáplálás is megtalálható benne. Olyan luxusfelszereltségekkel is fel lehet dobni, mint a bőrbelső, elektromos vezetőülés- és tükörállítás, légkondicionáló berendezés vagy a színes navigációs rendszer. A fémhabosításos eljárással készülő alváz Ausztriában, Lebringben készül. A Brixxon távoli tervei között szerepel egy 1000 kilométer hatótávolságú elektromos autó, azaz egy új akkutechnika kifejlesztése és a napelemmel működő töltőhálózat létrehozása.

Forrás: http://made-in-mate.com/teszt/brixxon/index.html