Egybeépített gáz- és fékpedál autókba

Vágólapra másolva!
Egy japán feltaláló olyan szerkezetet készített, amely egyszerre gáz- és fékpedál is.
Vágólapra másolva!

Egyes vélemények szerint három pedál túl sok (a manuális váltós) autókban, vészhelyzetben ugyanis könnyű összekeverni őket. Így történhet meg, hogy sokan a fékpedál helyett a gázra taposnak, nemcsak saját, hanem mások halálát is okozva.

Egy japán feltaláló most előállt egy olyan szerkezettel, amely egyszerre gáz- és fékpedál is, bár kezelése semmi esetre sem tűnik egyszerűnek. A fékezés hagyományos módon történik, jobb lábbal le kell nyomni a pedált, a gyorsításhoz szintén a jobb láb kell, csak éppen a pedál oldalára szerelt kart kell oldalra, az óra járásával megegyező irányba tolni. Ergonómiai szempontból utóbbi meglehetősen kényelmetlen lehet, pláne hosszú távon, dugóban araszolva.