Duval visszavágyik a WRC-be

Vágólapra másolva!
Francois Duval a hétvégén hazája ralikrossz Európa-bajnoki futamán áll rajthoz Maasmechelenben, majd hétfőn Németország felé veszi az irányt, hogy a Ford gyári csapatához csatlakozzon a Deutschland Ralira való felkészülésben, ahol Jari-Matti Latvala és Mikko Hirvonen mellett ő vezetheti majd a csapat egyik Focus WRC-jét. A belga klasszissal a maasmecheleni ralikrossz Eb első szabadedzése előtt beszélgettünk, egyebek mellett arról, melyik szakágban képzeli el közeli és távoli jövőjét.
Vágólapra másolva!

Fotó: Johnny Loix

Túl az első néhány ralikrossz-versenyén, hogyan ítéli meg a sportágat? Mik az első benyomásai a ralikrosszról?

Francois Duval: Elég jók az első benyomásaim. Tetszik a sportág, élvezem, hogy egyszerre többen vagyunk a pályán, és hogy egy ilyen erős autót vezethetek. Csupa kedves ember vesz körül a depóban, és remek hangulatban telnek a versenyek, ezért is élvezem annyira a ralikrosszt.

Említette, hogy erős autót vezethet, de megosztana velünk néhány konkrét adatot is a járgányról? Mit kell tudnunk a Pauwels Motorsport divízió 1-es Ford Focusáról?

Duval: Az autó tényleg nagyon erős. Legyen elég annyit mondanom, hogy hozzávetőleg 600 lóerő dübörög benne, és kevesebb, mint három másodperc alatt gyorsul fel százra.

Tavaly itt, Belgiumban teljesítette pályafutása első ralikrossz-versenyét, és a 7. helyen végzett az Eb bivalyerős mezőnyében. Élete második ralikrossz Eb-futamán, idén, Angliában már A-döntőt futott, és az előkelő 4. helyet kaparintotta meg. Milyen eredménnyel lenne elégedett a mostani verseny végén?

Duval: Ez a pálya elég trükkös, és rengeteg benne a szűk kanyar, úgyhogy nem lesz egyszerű rajta jól teljesíteni. Előny lesz viszont számomra, hogy már ismerem a pályát, mivel tavaly már mentem itt, így nem kell a legelejéről kezdenem mindent. Magáról a ralikrosszról viszont még bőven van mit tanulnom, hiszen az itteni riválisaim többsége évtizedek óta a sportágban edződik, és ekkora rutinra egyszerűen nem lehet egy-két verseny alatt szert tenni, ehhez nekem is időre van szükségem. Ha bejutok a B vagy az A-döntőbe, akkor én már elégedett leszek. Szeretnék egy jót versenyezni.

Ahogy az Eb-mezőny apraja-nagyja, úgy ön is Németország felé veszi az irányt ezután a hétvége után, azzal a különbséggel, hogy míg a többi versenyző a buxtehudei ralikrossz-pályára, addig ön a Deutshland Rali helyszínére igyekszik majd. Megpróbálja újrakezdeni rali-világbajnoki pályafutását, vagy a mostani csak egy egyszeri alkalom lesz?

Duval: Igen, megpróbálom újrakezdeni, de minden az anyagiakon múlik. Ha összeáll a megfelelő költségvetésem, akkor teljes szezonra is visszatérhetek a WRC-be, de most, Németországban ez valóban csak egy egyszeri alkalom lesz. Meglátjuk, mit hoz a jövő.

Fotó: Johnny Loix

És mi a helyzet a ralikrosszal? Tervezi, hogy akár hosszútávon is megveti a lábát a sportágban?

Duval: Pillanatnyilag elsősorban inkább a ralira szeretnék összpontosítani, és lehetőleg a WRC-ben versenyezni, de ha nem sikerül megszereznem az ehhez szükséges szponzori hátteret és anyagiakat, akkor a ralikrosszban folytathatom pályafutásomat, ami egy jóval költségkímélőbb válfaja az autósportoknak, ám hasonlóan nagy élvezettel.

Idén indul még további ralikrossz Eb-futamokon? Lengyelországban vagy Csehországban láthatják majd a nézők?

Duval: Nem, a tervek szerint idén ez az utolsó Eb-futamom, de jövőre talán még több ralikrossz-versenyen indulok majd. Meglátjuk mit hoz a jövő, az biztos, hogy jól érzem magam ebben a közegben, és szívesen versenyeznék, akár hosszabb távon is a ralikrosszban.

Duval remekül kezdte hazai Eb-futamát, ugyanis első előfutamát zseniális versenyzést bemutatva megnyerte, összességében pedig a második leggyorsabb időt futotta a svéd Michael Jernberg mögött, így igen biztató helyzetből várhatja a vasárnapi folytatást.