Loeb nyolcadszor is győzött Németországban

2010.08.22. 19:12

Sorozatban nyolcadszor nyerte a Német-ralit Loeb, és mivel Hirvonen kiesett, bizonyossá vált, hogy a finn idén már nem lehet világbajnok. A dobogóra Sordo és Ogier állhatott még fel.

Forrás: AFP
Közel a címvédés, akár már a következő, Japán futamon meglehet a hetedik vb-elsőség

A verseny zárónapjára négy gyorsasági és a szuperspeciál maradt. Éjjel eső áztatta a pályákat, s bár reggelre felszáradtak az utak, bármikor számítani lehetett arra, hogy újra elered. Loeb első és Sordo második helye biztonságban volt, leginkább Ogier és Latvala párviadala ígérkezett érdekesnek a harmadik helyért, illetve a szombaton kieső Hirvonennek kellett legalább a hetedik helyik feljönnie, hogy matematikai esélye maradjon a vb-címért folyó versenyfutásban.

Az első pályán Solberg volt a legjobb, ő a pénteki pechsorozata után a mezőny végéről kapaszkodott vissza. Ekkor már az ötödik helyen állt, de percekkel volt elmaradva az előtte állóktól, mindenesetre biztos ami biztos alapon hajtott, hátha rámosolyog a szerencse. Latvala is megpróbálta befogni Ogiert, s bár a részidők alapján a szakasz kétharmadánál jóval a francia előtt állt, a cél előtti hajtűkanyarok kifogtak rajta, mindössze néhány tizedet tudott hozni vetélytársán. Räikkönennek sem sikerült a reggel, kétszer is hibázott, melynek eredményeként Wilson visszaelőzte - ők ketten már a rali első napján egymásra találtak -, Block pedig el sem jutott a rajtig, mivel az oda vezető úton elszakadt a Focus WRC ékszíja, és nem sikerült megjavítani a hibát.

Loeb és Sordo közben saját tempójukban autózgattak, egymástól a szombati csapatutasítás értelmében már nem kellett tartaniuk, a többiek meg már két perc feletti távolságban voltak tőlük. A Moselwein nevű második szakaszon a világbajnok érte el a legjobb időt, szorosan mögötte az első öt helyen álló páros, Hirvonen viszont ismét kiesett, ugyanazzal a hajtásproblémával, mint az előző napon. Ezzel Al Quassimi feljött a nyolcadik, Van Eldik a kilencedik, míg az SWRC-s Sandell a tizedik helyre.

Forrás: AFP
A visszafordítókban vesztett sok időt Latvala, ez pedig baj egy olyan versenyen, ahol azokból legalább száz van. Japánban talán jobban sikerül a Ford csapatnak

Délután újra az előző két pályán ment át a mezőny, s bár eldőlni látszott az előkelőbb helyek sorsa, Solberg és Loeb hajtott még annyira, hogy nyerjen egy-egy szakaszt. A verseny szervezői a végére hagyták a show-t: Trier történelmi belvárosában alakítottak ki egy 4,37 km-es pályát, melyet utalva a város római kori hagyományaira, Circus Maximusnak neveztek el. Itt a többség már kiengedett - Solbergnek tönkrement a kuplungja, ezért csak lépésben teljesítette a számára már tét nélküli távot -, Wilson és Räikkönen viszont annyira közel álltak egymáshoz, hogy nekik teljes erőbedobással kellett autózni. Ez utóbbinak sikerült jobban, ám hiába nyerte meg a gyorsaságit, nem érte utol a második időt elérő Wilsont.

Loeb pályafutása 59. futamgyőzelmét aratta, Németországban a nyolcadikat - 2002 óta mindig ő győzött itt. Sordónak remekül ment új navigátorával, Vallejóval, míg a harmadik helyre Ogier ért be, tökéletessé téve a Citroën csapat hétvégéjét. Latvala csak a negyedik lett, de aszfalton talán előre is kiegyezett volna ezzel, Solberg erejéből pedig az ötödik helyre futotta, bár öt szakaszt is nyert a versenyen. Hatodik helyre hozta be a Stobart Fordot a megbízható Wilson, kemény csatában legyőzve a még mindig tanulgató Räikkönent. Mögöttük Al Quassimi, Van Eldik és Sandell érkeztek, így ők is vb-pontokkal térhetnek haza.

A svéd az SWRC kategóriát is megnyerte, megelőzve Prokopot és a defekt miatt visszaeső Anderssont. Mivel mindannyian megelőzték a tabella éllovasát, az egész hétvége folyamán műszaki problémákkal bajlódó, de az ötödik helyre mégis beérő Ponst, a bajnokság állása elég szorossá vált. PWRC-ben maradt az Araujó-Paddon-Flodin sorrend, a portugál címvédő megerősítette összetettbeli vezető helyét. Weijs győzőtt a JWRC-ben, igazán viszont a második helyen végző Burkart örülhetett, aki a hazai pályán szerzett pontokkal átvette a bajnokságban első pozícióját.

Érdiék befejezték a versenyt - Fischerék már nem tudtak rajthoz állni vasárnap -, stabilan az N-es autók középmezőnyében autózva. Minden bizonnyal hasznukra válik majd az itt megtett három magyar futamnyi versenykilométer, a szombati 48 km-es pályán elért idejükre pedig büszkék lehetnek.

Idei ötödik győzelmével (a többi futamon is a dobogón végzett) tovább növelte előnyét összetettben Loeb. Négy futammal a bajnokság vége előtt már 58 ponttal vezet Ogier előtt, tehát akár már Japánban megnyerheti sorozatban hetedik vb-címét. Latvala továbbra is harmadik, ám egyre jobban jön fel rá Solberg és Sordo is. Ők mindhárman szeretnének felférni az év végi dobogóra, ezért a hátralévő futamokon az ő különmeccsük igazi csemege lehet. A hatodik helyre esett vissza, s ezzel elvesztette esélyét a címre Hirvonen. A csalódott finn egy huszáros hajrával szintén odaérhet a harmadik helyre, de Latvala és ő is inkább a csapat elsőségéért fog versenyezni a továbbiakban. Ez sem lesz egyszerű, hiszen a Citroën előnye a gyártók értékelésében is jelentős, és nem úgy fest, hogy lenne gyenge pontjuk. Pilótáik immár murván is legalább olyan gyorsak, mint a rivális finnjei, aszfalton pedig még gyorsasági szakaszt sem nyert idén a Ford.

Forrás: AFP
Räikkönen nyerte az utolsó szakaszt, ezúttal a hetedik helyre volt jó a finn

Három hét múlva Japánba látogat el a sorozat, ahol egy év kihagyás után rendeznek újra futamot. A WRC-ken kívül az SWRC és a PWRC kategória áll rajthoz, murván versengenek majd a párosok.

 

A verseny végeredménye:

1. Loeb/Elena Citroën C4 WRC   3:59:38,3
2. Sordo/Vallejo Citroën C4 WRC   +51,3
3. Ogier/Ingrassia Citroën C4 WRC +2:13,3
4. Latvala/Anttila Ford Focus RS WRC +2:33,9
5. P. Solberg/Patterson Citroën C4 WRC +6:47,7
6. Wilson/Martin Ford Focus RS WRC +8:46,7
7. Räikkönen/Lindström Citroën C4 WRC  +8:50,5
8. Al Quassimi/Orr Ford Focus RS WRC +17:36,5
9. Van Eldik/Buysmans Subaru Impreza WRC +17:53,0
10. Sandell/Axelsson Skoda Fabia S2000 +17:58,8
33. ifj. Érdi/Táborszki Mitsubishi Lancer Evo IX +43:30,7


SWRC:

1. Sandell/Axelsson Skoda Fabia S2000 4:17:37,1
2. Prokop/Tomanek Ford Fiesta S2000 +4,7
3. Andersson/Fredriksson Skoda Fabia S2000 +3:12,6


PWRC:

1. Araujó/Miguel Mitsubishi Lancer Evo X 4:26:08,4
2. Paddon/Kennard Mitsubishi Lancer Evo X +24,4
3. Flodin/Bergsten Subaru Impreza STi +2:45,1


JWRC:

1. Weijs/Degandt Citroën C2 S1600 4:30:13,4
2. Burkart/Kachel Suzuki Swift S1600 +5:19,2
3. Kruuda/Jarveoja Suzuki Swift S1600 +11:12,7


A világbajnokság állása:

1. Loeb/Elena Citroën C4 WRC   191
2. Ogier/Ingrassia Citroën C4 WRC   133
3. Latvala/Anttila Ford Focus RS WRC 117
4. P. Solberg/Patterson Citroën C4 WRC   100
5. Sordo/Vallejo Citroën C4 WRC 95
6. Hirvonen/Lehtinen Ford Focus RS WRC 86
7. Wilson/Martin Ford Focus RS WRC 56
8. Villagra/Perez-Companc Ford Focus RS WRC 26
9. H. Solberg/Minor Ford Focus RS WRC 25
10. Räikkönen/Lindström Citroën C4 WRC 21


A világbajnokság állása, gyártók:

1. Citroën Total World Rally Team   308
2. BP Ford Abu Dhabi World Rally Team  222
3. Citroën Junior Team 168
4. Stobart M-Sport Ford Rally Team 118
5. Munchi's Ford World Rally Team  40


A világbajnokság állása, SWRC:

1. Pons/Haro Ford Fiesta S2000 96
2. Andersson/Fredriksson Skoda Fabia S2000 83
3. Prokop/Tomanek Ford Fiesta S2000 78


A világbajnokság állása, PWRC:

1. Araujó/Miguel Mitsubishi Lancer Evo X 83
2. Flodin/Bergsten Subaru Impreza STi 65
3. Paddon/Kennard Mitsubishi Lancer Evo X 58


A világbajnokság állása, JWRC:

1. Burkart/Kachel Suzuki Swift S1600 58
2. Kruuda/Jarveoja Suzuki Swift S1600 51
3. Abbring/Mombaerts Renault Clio R3 46