Ötcsillagos védelmet nyújt az új Suzuki Swift

2010.08.25. 12:38

Négy vadonatúj modell passzív biztonságát vizsgálta az Euro NCAP. A Citroen C4, a Honda CR-Z és a Hyundai ix35 mellett a Suzuki Swift is bebizonyíthatta, mennyit fejlődött a modellváltás során. A teszten az esztergomi kisautó érte el a legjobb eredményt.

Forrás: EuroNCAP

Suzuki Swift 2010 - 5 csillag (94%)

Nehéz észrevenni, a Swift mégis sokat változott a generációváltás alatt. Ezt a független szervezet töréstesztje is bizonyítja, hiszen az esztergomi kisautó védelme a korábbi négy helyett már öt csillagot érdemelt. Az utascella jól bírta a találkozást a deformálódó akadállyal, elöl a vezető és az utas oldalán is megfelelő a fej, a mellkas és a lábak védelme. Oldalütközésnél jól vizsgáztak a merevítők és a függönylégzsákok, a mellkast érő nagyobb erőhatást csupán oszlopos ütközésnél mértek.

A gyerekekre és a gyalogosokra is vigyáz a Swift, a kicsiket helyettesítő bábuk sértetlenül úszták meg mindegyik ütközést. Az autó elé tévedők lábán azonban enyhébb sérülést okozhat a motorháztető éle. Ezzel veszítette a legtöbb pontot a Suzuki. A biztonsági övek bekötésére figyelmeztető jelzések és a jól láthatóan feltüntetett Isofix rögzítési pontok is megfeleltek a szervezet elvárásainak.

 

Honda CR-Z - 5 csillag (93%)

A kézi váltós hibrid egyik legnagyobb hiányossága, a szinte nem létező hátsó helykínálat miatt a törésteszten is pontokat veszített. Kis méretei ellenére megfelelő a felnőttek és a gyermekek védelme, akiket csak a szűkös hátsó üléseken utaztathatunk, de az üléseket is előrébb kell állítani a szokásosnál. Az EuroNCAP két különböző ülésbeállítással is elvégezte a tesztet. Az értékelés során a többi visszajelzőhöz hasonlóan figyelembe vették, hogy a Honda feltünteti a nem megfelelő üléspozíció veszélyeit. A Hondák hagyományosan jól szerepelnek a gyalogosgázolási teszteken, a CR-Z orr-része sem veszélyezteti a gyalogosokat, csupán az alacsonyabb termetűeknek okozhat enyhébb sérülést a motorháztető szélső része.

 

Citroen C4 - 5 csillag (90%)

Jól bírta a közel félátfedéses frontális ütközést a Citroen utascellája , a vezető és az utas dummy is sérülések nélkül vészelte át a próbát. Oldalütközésnél hasonló biztonságban vagyunk, ha egy autóval találkozunk, oszlopos ütközésnél azonban gyenge a mellkas védelme.

Forrás: EuroNCAP

A gyerekekre is kellőképpen vigyáz az új C4, gyalogosként azonban nem ajánlott elé kerülni, hiszen hiába nem okoz sérülést a lökhárító, a motorháztető védelmét gyengének találták a szakértők. Magas biztonsági felszereltségével javított a francia kompakt, így végül megérdemelte a legjobb minősítést.

 

Hyundai ix35 - 5 csillag (90%)

Nem véletlenül választják világszerte családi kocsinak a biztonságot sugalló szabadidő-autókat, hiszen a divatos kategória legújabb generációja valóban hatásosan védi a bent ülők testi épségét. Még abban az esetben is, ha nem működik megfelelően a függönylégzsák, és megnő a fejsérülés kockázata. Az oszlopos ütközés még a legjobbakat is érzékenyen érintheti, ebben az esetben a mellkas sérülésének veszélye is megnő. A méretes karosszéria megóvja a gyerekeket, de nem bánik ilyen finoman a gyalogosokkal. Nem meglepő, hogy az autó magas orra kisebb-nagyobb sérüléseket okozhat.