Kompresszoros motort kapott a Lotus Evora

Vágólapra másolva!
Erősebb, kompresszoros motorral és automatikus váltóval is bemutatkozik a Lotus Evora a Párizsi Autószalonon.
Vágólapra másolva!

Amióta csak megjelent a Lotus Evora, az újságírók a puritán belső kialakítás mellett csak a motorjába tudta belekötni. Bár a 280 lóerős, 3,5 literes V6-os Toyota motor minden, csak nem gyenge, azonban a brit sportautó szinte tökéletesen hangolt futóműve a tesztelők szerint sokkal nagyobb teljesítményű motorra lett felkészítve.

Az elégedetlenkedők most örülhetnek, ugyanis az Evora új motort kapott: az Evora S-ben már kompresszor lélegezteti a középen beépített motort, így teljesítménye 350 lóerőre, nyomatéka pedig 400 Nm-re (+58 Nm) nőtt. Ezzel az erősítéssel a százas sprintet 0,3 másodperccel hamarabb, 4,8 másodperc alatt teljesíti a 2+2 üléses Lotus, a végsebessége pedig 261-ről 277 km/órára nőtt az 55 kilogrammos tömegnövekedés ellenére.

A csúcsváltozat további újdonsága a Sport gomb, amelynek megnyomására tovább pörgethető lesz a motor, megváltozik a menetstabilizáló elektronika érzékenysége, sportosabb karakterisztikára vált a gázpedál, és a kipufogóhang is jócskán felerősödik a beépített bypass szelep jóvoltából.

A vadonatúj kipufogórendszer és diffúzor mellett újdonságnak számít az is, hogy a féktárcsákban barázdák jelentek meg a jobb hűtés érdekében, és a vezető már a szélvédőről is leolvashatja a legfontosabb adatokat a Head Up Displaynek köszönhetően. Ezek az extrák a Lotus szerint nemsokára a sima Evorához is elérhetőek lesznek.

Forrás: Lotus

A cég másik újdonsága a hatfokozatú, automatikus váltóval felszerelt Evora, amelyet hangzatosan IPS-nek (intelligens precíziós váltás) neveztek el. Előválasztó kar helyett gombokat kapott a kézifék alá a váltó, manuális módban pedig a kormány mögötti váltófülekkel lehet kapcsolni a fokozatokat. Az elsősorban a tengerentúli vásárlók kedvéért kifejlesztett, kényelmesebb modellváltozat a normál Evoránál 0,4 másodperccel lassabban (5,5 másodperc alatt) éri el a 100 km/órát, végsebessége pedig 261-ről 250 km/órára csökkent, tehát lassúnak még így sem nevezhető.

Forrás: Lotus