Felfrissült a Bentley Continental GT

Vágólapra másolva!
V8-as motorral is kapható lesz a modellfrissítés utáni, összehúzott szemű Bentley Continental GT, amely a Párizsi Autószalonon mutatkozik be a nagyközönségnek.
Vágólapra másolva!

Frissítette a Continental GT-t a Bentley, kívül-belül és motorikusan is akad változás, talán utóbbi a legjelentősebb. Az új idők szele, hogy a műszakilag a Volkswagen Phaetonnal rokon modell hétéves történetében először egy V8-as motor is megjelenik a kínálatban, amely 40 százalékkal takarékosabb lesz a W12-esnél. A négyliteres, egyelőre ismeretlen teljesítményű motor 2011 végétől lesz rendelhető.

A hatliteres, duplaturbós W12-es sem maradt változatlan, 575 lóerős teljesítménye 15 lóerős pluszt jelent, a legnagyobb nyomatéka 650 helyett már 700 Nm. Csökkentették a motor belső súrlódását, hogy takarékosabb és pörgősebb legyen, a turbófeltöltőket pedig átdolgozták, hogy gyorsabban reagáljanak. Bioetanollal is tankolható a bivalyerős motor, 4,6 másodperc alatt gyorsítja százas tempóra a súlyából 65 kilogrammot vesztett - de így is 2285 kilogrammos - kupét, a végsebesség változatlanul 318 km/óra.

Kétszer gyorsabban vált sebességet (már 0,2 másodperc alatt) a ZF gyártmányú, hatfokozatú automatikus váltó, már egyszerre két fokozatot is vissza tud váltani, ha szükséges. Módosult az összkerékhajtási rendszer is, korábban 50:50 arányú volt a nyomatékeloszlás, a frissítés után alaphelyzetben 60:40 arányban a hátsó tengelyre jut több erő, hogy némileg sportosabb legyen a vezetési élmény. Ezen kívül kiszélesítették első és hátsó nyomtávot 41, illetve 48 mm-rel, hogy gyorsabban tudjon menni kanyarban a GT, de a légrugókat és az adaptív lengéscsillapítókat is áthangolták. Ami a külső módosításokat illeti, átalakult a frontrész, LED-es nappali fényt kaptak a fényszórók és kiszélesítették a kerékjárati íveket, az első és hátsó lámpák megjelenése a Mulsanne-t idézi. Az alsó burkolatok áttervezésével a légellenállási együtthatót is sikerült 0,33-ra csökkenteni.

A kabinban a műszerfal kapott némileg új formát, új érintőképenyős, Google Maps-kompatibilis infotainment rendszer jelent meg, és a hifit is lecserélték. Áttervezték a masszírozós első üléseket, amelyek nyomán 46 milliméterrel nőtt a hátsó lábtér.