A fordulatos második nap után továbbra is Petter Solberg vezeti a Japán-ralit, de nagyon szoros az élmezőny.

Forrás: Ford
Hirvonen az első gyorsaságit leszámítva tökéletesen hajtotta végre a tervét, így kedvező pozícióból várhatja a finálét

A szombati szakaszok nem sok jót jósoltak Petter Solberg számára, hiszen mivel vezette a versenyt, neki kellett elsőként indulnia. A 2003-as világbajnok nem foglalkozott semmivel, összeszorította a fogait és nyomta a gázt ahogy csak tudta - meg is nyerte a sziklákkal nehezített nyitányt, csattanós választ adva ezzel az őt már leíróknak. A részidők alapján Hirvonen gyorsabb volt nála, ám nem sokkal a cél előtt megforgott, s ezzel 13-14 másodpercet veszített. Loeb és Sordo érték el a második és a harmadik legjobb időt, megkezdve ezzel a felzárkózást a vezető négyesre. Ahogy pénteken, ezúttal is már reggel kiesett egy Focus WRC: Wilson csúszott be az árokba, s bár az autó teljesen sértetlen maradt, felült az alja, a legénység egyedül nem tudta visszatenni az útra, néző meg nem volt a környéken - fel kellett adniuk a szombati küzdelmeket.

A második pálya a nap és egyben a rali leghosszabbja volt a maga 33 kilométerével. A legtöbben erre állították be kocsijukat, és ezen a gyorsaságin tényleg számított a rajtsorrend. Ennek megfelelően Latvala, Loeb, Sordo sorrend alakult ki az élen, Solberg jócskán kikapott, előnye 7,8 másodpercre csökkent az összetett második helyre előlépő finn előtt. Szegény norvég annyira menekült a többiek elől, hogy a következő szakaszon beleszaladt egy korai rajtba - 0,1 másodperccel indult korábban, mint lehetett volna -, ezért pedig tíz szekundumos büntetés járt. Mivel egyébként is csak a hatodik időt érte el (Sordo, Loeb és Ogier volt az élen a sorrend), Latvala és Ogier is megelőzték, illetve Hirvonen is nagyon feljött rá, pedig még csak a nap felénél jártak ekkor.

A gyorsaságik délutáni megismétlése előtt hihetetlenül szorosan állt az élmezőny, az első négy páros hat másodpercen belül volt, és Sordo valamint Loeb is csak 14, illetve 34 szekundumra maradt el az elsőtől. Utóbbi volt talán egyedül meglepetés, azt lehetett várni, hogy a világbajnok profitál majd remek rajtpozíciójából, ehelyett úgy tűnt, hogy inkább kivárásra játszik.

Ahogy reggel, délután is Solberg kezdett a legjobban, ő nyerte az első szakaszt. A vezető hatos - ahogy egész nap, sőt az egész idei szezon során - ezúttal is külön ligát alkotott, a többi versenyben maradt WRC (Henning Solberg, és az időközben helyet cserélő Räikkönen valamint Villagra) nem tudták velük tartani a lépést.

Forrás: AFP
Ogier szenzációs: a legutóbbi két murvás versenyen, Portugáliában és Finnországban is legyőzte Loeböt, és most is előtte áll

A hosszú pályán Sordo ért végig leghamarabb, pedig nem sokkal a vége előtt Latvala neve mellett még fantasztikus részidő állt. A finn Fordjának jobb első féltengelyén azonban szétszakadt a gumiharang, ezáltal a kenőanyag helyett murva és sár dolgozott a rendszerben, így a Focus WRC gyorsan háromkerék-hajtásúvá vált. Ennek ellenére is a második időt érte el a pilóta, ám azzal a ténnyel kellett szembenéznie, hogy még három szakaszt kell hibás autóval teljesíteni, mielőtt lehetőség nyílik a szervizelésre.

A vasárnapi rajtsorrendet is eldöntő (a szuperspeciál papíron ezúttal is már a következő naphoz tartozott) utolsó erdei szakaszt Petter Solberg nyerte, aki ezzel visszavette a vezetést, Hirvonen pedig feljött másodiknak. Ogier köztük lehetett volna, de a francia szándékosan lelassított, hogy csak harmadiknak kelljen vasárnap indulnia. A lassabb autóval versenyző Latvala a negyedik helyre esett vissza, Sordo és Loeb is lőtávolon belülre kerültek hozzá képest.

Hátravolt még a Sapporóban felépített szuperspeciál, melyen ezúttal is kétszer ment végig a mezőny. A hihetetlenül szoros állás miatt nagyon hajtott mindenki, Solberg és Hirvonen zsebelt be egy-egy első időt, miközben mindkét nekifutásra egy másodpercen belül végzett az első öt páros.

Két nap után tehát továbbra is Petter Solberg vezet, akinek a tíz másodperces büntetés nemhogy elvette volna a kedvét, hanem megkettőzte erőfeszítéseit. Hirvonen mindössze 3,7 másodperccel marad el tőle, a legjobb pozícióban mégis talán Ogier áll, aki csupán 1,7 szekundummal követi a finnt. Az említett két pilóta takarítja előtte vasárnap az utat, valamint látja majd menet közben a részidőiket, s ehhez igazodva tud majd gyorsítani vagy lassítani a tempóján.

Latvala műszaki hibája miatt Sordo feljött a negyedik helyre, ők 15 illetve 30 másodperccel maradnak le Solbergtől, a fejben talán már az októberi, hazai pályára tervezett címvédésről ábrándozó Loeb pedig a hatodik, további hét szekundumra a finntől. Henning Solberg tisztes távolból figyeli az első hatost, Räikkönen hátránya a hetedik helyen pedig már hét perc feletti. Villagra zárja a WRC-s sort, így az SWRC kategória éllovasa, Ketomaa áll a pontszerző, tizedik helyen.

Prokop nem nagyon tudta lemaradását csökkenteni finn riválisával szemben, miközben harmadik társukat, Sousát már az első szakaszon elveszítették: a portugál Fiesta S2000-e elektromos hiba miatt némult el. A hibát vasárnapra alighanem kijavítja a csapat, ezért a pilóta semmit nem veszít, hiszen eddig is a harmadik helyen állt, és ez után is ott lesz - mivel nem indultak többen. A PWRC értékelést Flodin továbbra is toronymagasan vezeti, eddigi előnyét további egy perccel toldotta meg Paddon előtt, Jourdain a harmadik helyen már több mint tízperces lemaradásban van.

Forrás: AFP
A szinkronpályán végződik vasárnap a verseny, lehet, hogy itt dől majd el a győzelem sorsa

Nyolc gyorsasági maradt vasárnapra, melyek kettő kivételével rövid, néhány kilométeres sprintszakaszok lesznek. A dobogós helyek sorsa így alighanem a kétszer teljesítendő, 17 kilométeres pályán dől el, Solberg, Hirvonen és Ogier egyformán esélyesnek tűnnek.

A verseny állása a második nap után:

1. P. Solberg/Patterson Citroën C4 WRC   2:28:46,1
2. Hirvonen/Lehtinen Ford Focus RS WRC +3,7
3. Ogier/Ingrassia Citroën C4 WRC +5,4
4. Sordo/Vallejo Citroën C4 WRC +15,0
5. Latvala/Anttila Ford Focus RS WRC +30,7
6. Loeb/Elena Citroën C4 WRC  +37,9
7. H. Solberg/Minor Ford Focus RS WRC +2:07,2
8. Räikkönen/Lindström Citroën C4 WRC  +7:01,3
9. Villagra/Perez-Companc Ford Focus RS WRC +7:42,1
10. Ketomaa/Stenberg Ford Fiesta S2000 +11:33,3


SWRC:
1. Ketomaa/Stenberg Ford Fiesta S2000 2:40:19,4
2. Prokop/Tomanek Ford Fiesta S2000 +52,8
3. Sousa/Rodriguez Ford Fiesta S2000 +42:15,8

PWRC:
1. Flodin/Bergsten Subaru Impreza STi 2:44:54,9
2. Paddon/Kennard Mitsubishi Lancer Evo IX +3:25,5
3. Jourdain/Sanchez Mitsubishi Lancer Evo IX +11:54,6