Több ötletes megoldással a Ford elérte, hogy a baleset esetén kinyíló légzsákok még kisebb ütést mérjenek az utasokra. Az újfajta légzsákok az új Focusban fognak első ízben bemutatkozni.

Már számos megoldást láthattunk arra, hogy egy személyautó utastere hogyan tehető még biztonságosabbá. Kezdetben csak a frontális ütközésre voltak légzsákok, majd szép sorjában jöttek az oldallégzsákok, függönylégzsákok, térdlégzsákok.

Időközben a hagyományos első légzsákok kétfokozatú váltak, hogy kevésbé roncsolják az embereket. Nem is olyan régen már övlégzsákot is kitaláltak, de most a Ford teljesen új megoldásokat talált ki, amivel csökkenthetőek az utasokra mért erőhatások.

A Ford minden légzsáknál kisebb ötletes megoldással csökkentette az utasokra mért ütést, ezzel a légzsák kevesebb sérülést, zúzódást okoz. A vezető kormánylégzsákjába például egy kis zsinórt rejtettek el, amely a felfújódáskor a légzsák alsó felét kicsit behorpasztja. Erre azért van szükség, mert így csökken a vezető mellkasára ható erő, amely nem csak a nőknél veszélyes. A mellkasi, borda sérülések kockázata ezzel jelentősen csökken.

 

Itt látható működés közben is a légzsák

Emellett az első utas légzsákja is módosul: egy szelepet szereltek bele, amely az utas tömegének megfelelően csökkenti a kirobbanó légzsákban a nyomást. A kicsiknél nem enged nagy nyomást, a nehezebbeknél azonban továbbra is maximális keménységű marad. Az utas tömegét külön egy az ülésbe épített érzékelő közvetíti a légzsák felé. Ez a megoldás elsősorban azért fontos, mert csökkenthető az első ülésen utazó nagyobb gyerekekre ható erő.

Forrás: Ford
Egy zsinór nem engedi, hogy alul is kifeszüljön a légzsák

Az utolsó módosítás az oldallégzsákokat érintette, itt a légzsák felső fele lett lyuggatott. Ha nagyobb, magasabb utas ül az ülésben, akkor az ütközéskor a vállával eltorlaszolja a kis lyukakon távozó levegő útját, tehát a nyomás megmarad a légzsákban. Alacsonyabb utasnál azonban a nyomás egy része itt el tud szökni, vagyis ideálisabb keménységű lesz a kis utashoz.