Majdnem háromkerekű: Peugeot EX1

Vágólapra másolva!
A franciák a 200 éves jubiluem megünneplésére bemutattak egy futurisztikus roadstert, amelyben elszabadulhatott tervezőik fantáziája.
Vágólapra másolva!

A Peugeot legújabb koncepcióautója egy látványos, kétüléses roadster, futurisztikus formával és sajátos felépítéssel. Feladata hogy intenzív vezetési élménnyel járuljon hozzá a márka 200. jubileumának megünnepléséhez.

Akárcsak az iOn piaci bevezetésének előkészítésével, az EX1-gyel is az elektromos hajtásban rejlő izgalmas lehetőségeket demonstrálja a Peugeot. E célból a mérnökök és a formatervezők átkutatták a márka történetét (a legradikálisabb műszaki megoldásokat keresve), hogy azok alapján hozzák létre a holnap nagyteljesítményű autóját, kizárólag egy újfajta vezetési élménynek szentelve. A sajátos felépítés emlékeztet olyan korábbi kocsikra, mint az Asphalte és a 20Cup.

A karosszéria a Peugeot új dizájn irányvonalát mutatja, amelyet elsőként az SR1 koncepcióautó sima kontúrja mutatott fel, az ajtók körül a polírozott alumíniumelemek pedig az RCZ és a BB1 modellre utalnak.

Forrás: Peugeot

A klasszikus roadstertől messzire eltávolodó EX1 koncepcióautó alapja a vízcsepp-szerű felépítés, egymáshoz közel elhelyezett hátsó kerekekkel. Ezáltal sikerült optimálisra redukálni az utastér méreteit, és biztosítani, hogy egyáltalán semmi súly sem jusson a túlnyúlásokba.

A futómű konstrukciója állítólag kiváló úttartást eredményez. Elöl kettős keresztlengőkart alkalmaztak, hátul pedig szimpla lengőkart, amely változó beállítást megengedő himbán keresztül kapcsolódik az egyetlen lengéscsillapítóhoz. A héjszerkezetű váz szénszálas méhsejt-kompozitként épül fel, ami optimális tömeget és szilárdságot eredményez. Ehhez szerelik a jármű valamennyi mechanikai alkatrészét. Az autó méretei egyébként elég kicsik: a magassága 0,90 méter, szélessége 1,77 méter.

Forrás: Peugeot

Vezető és utasa hátrafelé nyíló ajtón szállhat be a két kagylóülésbe, az utasok szinte a padló szintjében ülnek, nyújtott lábbal. Futurisztikus és kifinomult a belső tér, van benne valódi fém és textúrázott bőr is. A járművet két fogantyúval vezeti a sofőr, mintha csak pilótafülkében ülne. Az EX1 formája úgy van kitalálva, hogy egy kis szélterelő jóvoltából nem kell bukósisak a mindennapi autózáshoz.

Forrás: Peugeot

A nyomatékos villanymotor nagyszerűen gyorsít, miközben semmi hangja nincs, ráadásul könnyen is vezethető, hiszen nem kell váltani. Az EX1 koncepcióautó két villanymotorja a két tengelynél helyezkedik el, teljesítményük külön-külön 125 kW (összesen 250 kW / 340 LE), míg az álló helyzettől elöl-hátul azonnal rendelkezésre álló nyomaték 240 Nm. Ezzel egyszerre oldották meg, hogy a súlyelosztás is tökéletes, miközben az összkerékhajtás miatt az EX1 kiváló tapadással is büszkélkedhet. A koncepcióautó olyan nagy teljesítményű, hogy már meg is döntötte a villamos hajtású szárazföldi járművek néhány nemzetközi rekordját, amit a Nemzetközi Autósport Szövetség hitelesített.