Csupán néhány karosszériaelemet cseréltek le, mégis teljesen megváltozott az új Focus megjelenése ST-ként. A 2012-ben érkező sportmodell 250 lóerős, kétliteres turbómotort kap.

Folyamatosan változik a Ford kompakt modellje, a Focus megjelenése. Míg az első generáció formabontó dizájnjával és megbízhatóságával kedveltette meg magát, utódja konzervatív formával folytatta a sikeres piaci szereplést, a néhány hónappal ezelőtt bemutatott harmadik sorozat pedig világautóként, egyszerre divatos és semleges próbált maradni. Ebből a nem kifejezetten karakteres formatervből kellett egy vérpezsdítő sportmodellt faragniuk a kölni mérnököknek. Újdonság, hogy az ST csak ötajtós karosszériával lesz kapható, háromajtós egyébként a normál Focusból sem lesz.

Nem vitték túlzásba az átalakítást, csupán a lökhárítókat cserélték le, amióta azonban ez a műanyag alkatrész az autó egész orrát és hátulját meghatározza, anélkül is hatásos eredményt lehet elérni, hogy szükség lenne a présgépek átállítására. Egy hatalmas, ritka rácsozatú levegőbeömlő foglalja el a gömbölyű orr-részt, alatta egy kiugró éllel, és a sarkokba tett ködlámákkal. Még a lökhárítónál is lejjebb érnek a küszöbtoldatok, melyek íve a hátsó műanyag idomban folytatódik, s azt az elsőre rímelő vékony rácsokkal és a középen kivezetett, egyedi formájú dupla kipufogóval dobták fel.

Forrás: Ford

A 19 colos könnyűfém felnikkel felszerelt sportmodell legjobban sikerült részlete a hátsó ablakot félig beborító légterelő, amely a nagy előd, Escort RS Cosworth emlékét idézi. Hatását még az amőba alakú, kissé csicsás hátsó lámpák sem tudják elrontani, melyeket nem a sportkivitelhez, hanem az alap Focushoz terveztek, és a Lada Samarához hasonlóan, a jobb oldalon egybehúztak a tanksapkával. Összességében kifejező, mégis kissé esetlen az új ST, de lehet, hogy élőben jobban néz ki. Külsejét sikerült felülmúlni az utastérrel, a belső dizájn lényegesen jobban sikerült.

Forrás: Ford

Méretes, narancssárga betétes Recaro-üléseket, a műszerpult közepére helyezett, turbó- és olajnyomás, valamint olajhőmérséklet mérőt tartalmazó kiegészítő műszeregységet, karbon mintás betéteket és egy sportkormányt szereltek a beltérbe. A fém gázpedállal egy 250 lóerőt és 360 Nm-t teljesítő, kétliteres EcoBoost-turbómotorba juttathatunk benzint, amely 10 százalékkal erősebb a korábbi ST öthengeres, Volvo-eredetű öthengeresnél, mégis 20 százalékkal kevesebbet fogyaszt. A vezethetőséget egy centiméterrel leültetett sportfutóművel, áthangolt kormányzással, izmosabb fékekkel javították a Ford mérnökei. A legnagyobb műszaki újdonság az elektromos szervókormány bevezetése mellett a Dynamic Cornering Control-rendszer, amely a hajtott első kerekek között tudja variálni a nyomaték nagyságát, így még kisebb lesz az alulkormányzottsági hajlam. Két éven belül kiderül, mekkora élmény az amerikai piacra is betörő ST vezetése.