Az indiai Mahindra a Bolero tizedik születésnapját úgy ünnepli meg, hogy egy meghökkentő külsejű variánst dob piacra. Ha David Hasselhoff Indiában kezdené el forgatni a Baywatch új részeit, biztosan ilyen autóval furikázna a tengerparton.

Könnyű megfejteni a titkát: a végtelenül egyszerű, alvázas, strapabíró konstrukció az idők során meglehetősen kiforrottá vált, a gyalázatos minőségű indiai úthálózatot is jó bírja, és az ára sem vészes. Ahogy arról egy korábbi menetpróbánkban meggyőződhettünk, az autó minimális kényelmet és gyenge menetteljesítményeket produkál, de ezek a szempontok otthoni piacán kevésbé fontosak.

A születésnap tiszteletére jelent meg a meghökkentő külsejű Attitude modellváltozat, amely mindennel fel van szerelve, amit a Mahindra jelenleg kínálni tud. A narancs-szürke pickup teljesen új első-hátsó lámpákat kapott, a két hátsó ajtót eltüntették róla, így a megjelenése sokkal harciasabb, mint korábban. Számtalan kiegészítőt aggattak a lemezeire, egyik oldalán ásó, másikon csákány látható, a pótkereket a platón belül helyezték el, a rendes pótkerékhelyre pedig két üzemanyagkannát tettek.

Forrás: Mahindra
(Még több kép a galériában. Kattintson a képre!)

Masszív bukócső nyújt védelmet borulás esetén, így a karosszéria valószínűleg minimális sérüléssel megúszna egy ilyen balesetet, persze a tetőre szerelt kiegészítő fényszórók már nem járnának ilyen jól. Mint ahogy az autó legmókásabb részlete, a motorháztetőből kinyúló, Mahindra-emblémában végződő szívócső is letörne, de addig lehetőséget biztosítana arra, hogy akár mély patakokon, kisebb folyókon is gond nélkül átkeljen a Bolero.

Forrás: Mahindra

Belül már inkább a luxus jegyében dolgozták át az autót, komoly dolgokra persze nem kell számítani, de egy ilyen minimalista terepestől már a bőrülés, a klímaberendezés, a bluetooth-kihangosítós hifi, az i-Pod dokkoló, a motoros tetőablak és a narancssárga műszerfal és bőrözött kormány is épp elég meglepő, főleg az 5,2 millió forintnak megfelelő ár tükrében.

Forrás: Mahindra

Az 1615 kilogramm tömegű terepjárót csak mérsékelt dinamikával mozgatja a 2,5 literes, 99 lóerős turbódízel motor, az elérhető legnagyobb sebesség mindössze 125 km/óra. Terepen ugyanakkor valószínűleg jól teljesít a hátsó, differenciálzáras merev tengelyével, felezőjével, 200 mm-es hasmagasságával és hatalmas terepgumijaival.