A kölni Intermoton rántották le a leplet a vadonatúj GSR750-ről, amely a GSR600 és az 1300 köbcentis B-King közötti űrt hivatott betömni a Suzuki kínálatában. A recept ezúttal is ismerős: fogták egy sportmotor, a 750-es GSX-R blokkját és építettek köré egy divatos, csupasz járgányt.

Fotó: Nógrádi Attila [origo]
A kölni Intermoton mutatkozott be az új GSR750
(Még több kép a kölni Suzuki-újdonságokról, kattintson a képre!)

Az új 600-as és 750-es GSX-R árnyékában mutatkozott be a kölni Intermoton a GSR750 nevű modell, amellyel a Kawasaki Z750 és a Yamaha FZ8-as kihívójának számít a hatszázas és ezres géposztály közötti "átmeneti kategóriában". Az új modell a már évek óta kapható hatszázas GSR és az 1300 köbcentis, Hayabusa-blokkos B-King között tátongó űrt hivatott betölteni a Suzuki modellpalettájában, ami önmagában örömteli tény, az viszont érthetetlen, hogy a suzukisok miért vártak ennyi ideig ezzel a motorral, mert így egy kicsit után lövésnek tűnik a dolog. A GSR750 külseje csak még inkább megerősíti ezt az érzést, mert megszólalásig hasonlít a Kawasaki Z750 és a YamahaFZ8 élekkel szabdalt fizimiskájára és még csak nyomokban sem hasonlít a házon belüli kistestvérére, a hatszázas GSR-re, vagy akár a B-Kingre.

Forrás: Kawasaki/Suzuki
Feltünő a hasonlóság: a bal oldalon egy Suzuki GSR, mellette meg egy Kawasaki Z750

Ami a technikai megoldásokat illeti, a recept ezúttal is a szokásos: fogták a 750-es GSX-R blokkját és a sajtóanyag szerint "nyomatékra hangolták, hogy még használhatóbb legyen az alacsonyabb és középső fordulatszám-tartományban", ami a valóságban inkább azt jelenti, hogy kispóroltak ezt-azt a méregdrága szupersportmotor-blokkból. A 750-es GSX-R 150 lóerejéből mindössze 106 maradt (ez pont megegyezik a Z750-es Kawa erejével), mire a GSR-be került, az viszont nem elhanyagolható paraméter, hogy a szupersportmotor 86 newtonméteres nyomatéka szinte teljesen megmaradt, hiszen 80 newtonmétert hoztak ki a GSR-motorjából, ráadásul a nyomatékcsúcs már nem 13 200-nál, hanem 9000-nél jelentkezik.

Forrás: Suzuki
Háromféle fényezés közül lehet majd választani

Sajnos a jelek szerint a dizájn és a GSX-R-blokk után nagyjából elfogyott a fejlesztésre szánt összeg, mert meglehetősen olcsó megoldásokkal találkozni a GSR-en. A fordított, 41 milliméteres első Kayaba villa még elmegy, ám a rajta hervadozó kétdugattyús Tokico féknyergek már szemre is alulméretezettnek tűnnek. Az alumíniumnak látszani akaró, ám valójában acélváz szintén a költséghatékonyságról árulkodik, akárcsak a végtelenül egyszerű (szintén acélból készült) hátsó lengővilla, amit úgy próbáltak korszerűbbnek álcázni, hogy a rászerelt műanyag láncvédőt úgy alakították ki, mintha egy merevítő lenne. Persze hiba lenne az első szemrevételezés alapján pálcát törni a GSR felett, a gyakorlati próba fogja bebizonyítani, hogy milyen motor is valójában, ám erre sajnos jövő tavaszig várni kell.

Gyári videón a GSR750

Az importőr tájékoztatása szerint a három színben (piros, fekete és fehér) rendelhető GSR750 listaára 2,5 millió körül lesz ABS nélkül.