Kakuszi nyerte a szezonzáró Mecsek-ralit

2010.10.17. 17:28

A Mecsek-ralival véget ért az idei bajnokság. Pályafutása első abszolút futamgyőzelmét aratta a Kakuszi/Kakuszi kettős, miután Herczigék az utolsó gyorsaságin kiestek. Eldőlt a bajnoki helyezések sorsa is.

Forrás: SRTH
Hiába vezett az első nap végén, kiesett a Herczig/Baranyai páros (az autójuk nyújtotta élményről néhány napja írtunk). Idén nem állt mellettük a szerencse

A Mecsek-rali a már hagyományosnak tekinthető szlalommal kezdődött, melyet az egyik bevásárlóközpont parkolójában rendeztek. Az estébe nyúló bemelegítést Kakusziék nyerték az S2000-es Ford Fiestával, igaz, az eredmény a versenybe nem számított bele.

Szombat reggel bevált az, amire a Mecsek-ralikon általában jó eséllyel lehet számítani: megjött az eső. Az első szakaszokat ezért leginkább jó gumiválasztással és helyismerettel lehetett megnyerni, Hideg és ifj. Ranga kezdtek a legjobban. A második pálya is nedves volt még, Bútor Róbert viszont már ekkor annyira megszokta a számára új Peugeot 207-est, hogy egy legjobb időt futott vele. Az összetettbeli vezetést viszont ifj. Ranga örökölte meg, sőt a harmadik gyorsasági után is ő állt az élen, melyet egyébként a változatosság kedvéért Kazár nyert.

A szervizparkba visszatérve így nagy volt a helyiek öröme, bár számítani lehetett rá, hogy a nap további részében, a száradó pályákon feljönnek majd az S2000-es gépek, és nagy kérdés volt, ki hogyan tud majd alkalmazkodni a körülményekhez az utolsó két gyorsaságin, melyet sötétben kellett megfutni.

Délután Kakuszi indította be a rakétákat, és szakaszgyőzelemmel jelezte, hogy nem volt véletlen a legutóbbi, borsodi harmadik helye, immár vele is kell számolni kell. A következő, 28 kilométeres pályán is ő volt a legjobb, nyomában Hercziggel, akiről eddig nem sok szó esett, de ekkor már összetettben a második helyen állt, és a hatodik gyorsaságit meg is nyerte. Ekkorra helyreállt a világ rendje, és a három S2000-es autó vette át a vezetést, Kakuszi, Herczig, Bútor volt a sorrend.

Forrás: BRT
Gyorsan megszokta Bútor a Peugeot-t. Nem sok hiányzott a futamgyőzelemhez, amely 2011-re már mindenképpen cél lesz

Két pálya volt még hátra a napból, a sötét pedig Herczignek kedvezett, aki nagyon szeret éjjel autózni: mindkét szakaszt behúzta, és az élre állt. Nap végén így is nagyon szoros volt az élmezőny: Kakuszi hátránya alig 5, Bútoré pedig 12 másodpercre rúgott, a turbós N-es autók pedig egymástól szinte csak tizedekre álltak. Közülük ekkor Hadik volt a legjobb, negyedik helyen, Kazár, és a sötétben kissé visszaeső Ranga előtt. A pályán elért idők alapján Hideg Krisztián is ott lett volna közöttük, de ő 30 másodperces büntetést kapott tiltott szervizelésért.

Vasárnapra csak két szakasz maradt, és miután az első lement (Herczig győzött Kakuszi és Bútor előtt), mindenki azt gondolta, hogy ki is alakult a végeredmény. A technika - mint már annyiszor - azonban ezúttal is az utolsó pillanatban szólt közbe, Herczigék Skodája a záró gyorsaságin elromlott, így Bútor nyerte a szakaszt, a Mecsek-ralit pedig Kakuszi.

A Ford Fiestával még mindig csak ismerkedő testvérpár első abszolút futamgyőzelmét szerezte, és Bútoréknak is remekül sikerült a bemutatkozás a kategóriában, hiszen alig maradtak le a győzelemről. A hagyományos N-es autók elképesztően szoros csatájában Hadik lett a győztes, Kazár és ifj. Ranga előtt, míg Hideg a büntetéssel együtt is beért a hatodik helyre, nyomában Pethővel és Balogh-gal. A tízbe Aschenbrenner és Osváth fért még be.

Nagyon sokan várták kíváncsian a végül kilencedikként záró, már bajnok Asi szereplését, aki egy R3-as Honda Civic Type-R-rel nevezett. Kategóriáját nagyon elverte, jóval közelebb volt az élmezőnyhöz mint hozzájuk, és jó néhány N4-es autót, valamint a komplett S csoportot sikerült maga mögé utasítania.

Forrás: DRT
Hetedik helyen végzett a Pethő/Bacigál páros a Mitsubishik nagyon sűrű mezőnyében

Már a futam előtt biztos volt, hogy a bajnok Asi mögött ifj. Tóth a második az év végi értékelésben, az utolsó gyorsaságin az is kiderült, hogy Turiék lettek a harmadikok. A Mecsek-ralin látottak alapján - hála a csúcskategória új szereplőinek - van remény egy jó 2011-es bajnokságra, főleg akkor, ha az ezúttal különböző okokból hiányzó párosok is rajthoz tudnak majd állni.


A verseny végeredménye:

1. Kakuszi/Kakuszi Ford Fiesta S2000 N4 1:22:55,9
2. Bútor/Holczer Peugeot 207 S2000 N4 +7,6
3. Hadik/Juhász Subaru Impreza WRX STi N4 +43,8
4. Kazár/Szőke Mitsubishi Lancer Evo IX N4 +45,6
5. ifj. Ranga/Czakó Mitsubishi Lancer Evo IX N4 +53,1
6. Hideg/Kismődi Mitsubishi Lancer Evo IX N4 +1:15,5
7. Pethő/Bacigál Mitsubishi Lancer Evo IX N4 +1:35,1
8. Balogh/Németh Mitsubishi Lancer Evo IX N4 +1:45,7
9. Aschenbrenner/Pikó Honda Civic Type-R R3 A7 +2:20,7
10. Osváth/Farnadi Mitsubishi Lancer Evo IX N4 +2:23,3


A kategóriák győztesei:


N4 Kakuszi/Kakuszi Ford Fiesta S2000
N3 Órai/Jancza Honda Civic Type-R
N2 Demján/Milcsevics Suzuki Swift Sport
A7 Aschenbrenner/Pikó Honda Civic Type-R R3
A6 Bessenyey/Papp Citroen C2R2 Max
S4 Bujdos/Csonti Mitsubishi Lancer Evo VII
S3 Szíjj/Nyírfás Mitsubishi Lancer Evo VI
S2 Juhász/Juhász Honda Civic Type-R
S1 Német/Szegő Lada VFTS


A bajnokság végeredménye:
 

1. Aschenbrenner/Pikó Mitsubishi Lancer Evo IX N4 121
2. ifj. Tóth/Tagai Peugeot 207 S2000 N4 86,6
3. Turi/Percze Mitsubishi Lancer Evo IX N4 47
4. Herczig/Baranyai Skoda Fabia S2000 N4 46
5. Hadik/Juhász Subaru Impreza WRX STi N4 36
6. Hideg/Kismődi Mitsubishi Lancer Evo IX N4 33,8
7. Kakuszi/Kakuszi Ford Fiesta S2000 N4 32
8. Balogh/Németh Mitsubishi Lancer Evo IX N4 29
9. Kazár/Szőke Mitsubishi Lancer Evo IX N4 27,2
10. Turán/Zsiros Mitsubishi Lancer Evo IX N4 24,4

Ideiglenes végeredmény, a Bükfürdő-rali 1,2-es szorzóval rendelkezett