Kövesdán második lett az első magyar Historic Eb-futamon

Vágólapra másolva!
Rekordszámú résztvevővel rendezték meg a Mecsek-rali keretein belül az első magyar Historic-rali eb-futamot, amelyen a Kövesdán/Kerekes páros a második helyen végzett. Igazi különlegességek csaptak össze a Mecsekben.
Vágólapra másolva!

Forrás: [origo]
Porschék végeztek az élen
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)

Mérföldkő volt a Mecsek-rali a magyar Historic ralisport történetében: először rendezhetett hazánk Eb-futamot, amelyre igen rangos nemzetközi mezőny gyűlt össze. Az év legfontosabb veterán ralisport eseményére a magyar mezőny is megerősödött: 19 párossal képviseltettük magunkat az összesen 47 nevezőt számláló mezőnyben.

A magyar párosok közül a Kövesdán/Kerekes duó Porsche 911 SC-jével számított a legnagyobb esélyesnek, ők az idény során már kétszer szereztek második helyet, amelyet a Mecsek Ralin is megismételtek. Bár a győztes Rossi-Beltreme Porschéjával nem bírtak, az utolsó gyorsaságin sikerült megelőzniük a cseh Janota-Strásky kettőst, és ezzel övék lett a második hely.

Forrás: MTI/Kálmándy Ferenc
A Kövesdán/Kerekes páros a második lett

A második legeredményesebb a Wirtmann/Schneer páros lett, akik az abszolút kilencedik, a C3-as kategóriában pedig a negyedik helyet szerezték meg. Nekik nem volt szerencsés az első Eb-futamuk, hiszen eleve csak a tartalék, gyengébb motorral tudtak rajthoz állni, az első nap végén a váltójuk esett szét, a második napra pedig a tartalék motor is elgyengült. Volt olyan szakasz, ahol egy perccel mentek gyengébbet korábbi idejüknél, de így is sikerült célba juttatni az Mk1-es Ford Escortot.

Szintén egy Mk1-es Escorttal állt rajthoz a Felián/Papp duó, akiknek annyira új volt az autójuk, hogy nem csak a verseny előtti éjszakát töltötték szereléssel, de a verseny alatt is folyamatosan próbálták javítani a Fordot. Felián korábban Porschéval versenyzett, de állítása szerint az Escort sokkal inkább raliautó. Ők az abszolút értékelés 17., a C3-as mezőny hatodik helyét szerezték meg. Csak egy helyezéssel maradt el mögöttük a Leitold/Gábor kettős a Fiat 131 Abarth-tal, amellyel a D3-as kategória első helyén végeztek.

Forrás: MTI/Kálmándy Ferenc
Egy Lancia Stratos is indult

Újonc páros volt az Emődi/Szilágyi duó egy Lada 2105-össel, amellyel számos komolyabb autót sikerült megelőzniük, sőt, a mezőny legjobb szocialista autójával versenyző párosa lettek. Őket követte a Mecsek-ralik elengedhetetlen résztvevője, a Tóth/Bruckner kettős Skoda S120 S-sel, amivel a C1-es kategóriában nyertek. Igaz, csak a verseny végén tudták megelőzni a Kubinyi-Friedrich páros Fiat Abarth 1000 TC Berlináját, amelynek vasárnap elállítódott a gyújtása.

Egy fatuskóval ijesztett magára a Varga/Keresztes páros, akik ezzel ki is ütötték Volkswagen Sciroccójuk alól a futóművet. Ám a szervizben sikerült megjavítaniuk, és D2-ben a harmadik helyen értek célba.

Forrás: [origo]
Még mindig brutálisan néz ki a Fiat 131-es

Igazi különlegességgel érkezett a versenyre a Mekler/Mikó kettős, akik egy Alfa Romeo Giulietta Sprint GT-vel álltak rajthoz, csak a verseny élvezete kedvéért. Állításuk szerint az autó inkább pályaversenyzésre, mint ralira termett, B3-ban azonban így is a harmadik helyet szerezték meg.


Élvezetből autóztak, de így is jól szerepeltek: Mekler és Mikó a Monte-Carlo-ralit is megjárt Alfával

Több vizet evett a Mérai/Kertész duó Audi Quattrója, mint benzint, így minden egyes gyorsasági előtt fel kellett tölteni az autót vízzel, amely a szakasz közepére rendre elfogyott, de így is célba értek és a C5-ben, két Porsche mögött a harmadik helyet szerezték meg. A Varga/Német páros általában kedveli a kihívásoktól hemzsegő versenyt, ám Lada 21011-essükkel most a sötétben nem sziporkáztak, de a D1 egyetlen célba érőjeként így is nyertek.

Forrás: [origo]
Egy igazi ralilegenda, az Mk1-es Escort

Tóth és Kubinyi mögött a harmadik helyet szerezte meg a Rakóczki/Kondás kettős Fiat Abarth 595-össel a C1-es kategóriában. Igaz, csak szuperralival tudták befejezni a versenyt, miután ez első napon, Orfűn kiütötték a futóművet autójuk alól. D3-ban a harmadik helyen ért célba a Kátai/Bauer páros Fiat 124 CSA-val. Nekik ez mindössze a második versenyük volt, így most már száraz aszfalton is szereztek némi rutint.