Teljesen új padlólemezt fejlesztett a Mercedes-Benz a jövőre bemutatkozó, új B osztályhoz. A forradalmi megoldást szabadalommal védené a gyártó.

Felrázza a prémium kisautók piacát a Mercedes-Benz, amikor jövőre bemutatja az új B osztályt. Mercedeses források szerint teljesen új alapokra, a cégen belül csak MFA-ként (Mercedes Front-drive Architecture) emlegett padlólemezre épül, amely annyira újszerű, hogy szabadalommal védené a gyártó.

Lehetővé teszi a platform, hogy elkészüljön a B osztály magas üléspozíciójú utódja, de ugyanígy lehetővé válik egy hagyományos prémium kompakt elkészítése is. Bármilyen hajtáslánc fogadására képes az MFA, akkumulátornak, üzemanyagcellának, CNG- és hidrogéntartálynak is van helye, Jörg Prigl fejlesztési felelős szerint alternatív és hagyományos hajtású modellek felépítésére is alkalmas, számtalan karosszéria-kivitelben.

Valószínűleg január 29-én jelentik be a szabadalmat, éppen 125 évvel azt követően, hogy Karl Benz megkapta a szabadalmat a Motorwagenre. Az új A és B osztályt szerényen már csak úgy emlegetik a Mercedesnél, hogy új fejezetet nyitnak a gyártó történetében; az MFA-padlólemezes modellek nagy része az épülő kecskeméti üzemben készül majd.