Vadonatúj hajtáslánc-, padlólemez- és karosszéria-konstrukciókat tartalmaz a Mazda Sykactive programja, melynek alkalmazásával jelentősen csökken a jövőbeli modellek fogyasztása és károsanyag-kibocsátása. A 2011-től folyamatosan bevezetett újdonságok célja a jelenlegi hajtási módok optimalizálása, de hibrid rendszert is ígérnek a japánok.

Forrás: Mazda

Kétes sikerű, infrastruktúra nélküli, drága és nehezen befogadható technikai újítások helyett a jelenleg elterjedt hajtási módokból próbál meg minél többet kihozni a Mazda. Az ígéretes Skyactive program keretében új motorokat, váltókat, padlólemezeket és karosszériákat vezetnek be. A Skyactive-G névre keresztelt benzines egység a hibridekre jellemző fogyasztási értékeket ígér, egyelőre elektromos rásegítés nélkül. A közvetlen befecskendezéses benzines titka a minden eddiginél nagyobb, 14.0:1-es sűrítési arány, amely tizenöt százalékkal nagyobb nyomatékot és ugyanennyivel kisebb fogyasztást jelent.

Forrás: Mazda

Ugyanezt a sűrítési arányt alkalmazzák a Skyactive-D dízelnél is, amely gázolajosok esetében alacsonynak számít, a tisztább égés miatt húszszázalékos fogyasztáscsökkenést várnak tőle. A kétfázisú turbófeltöltővel szerelt motor már az Euro 6-os normának felel meg. Az új motorokhoz friss váltó is jár, mindjárt kettő, egy automatikus szerkezet, amely a gyáriak ígérete szerint ötvözi a kézi, az automata és a fokozatmentes váltók előnyeit. Élvezetesebb és takarékosabb autózást ígér a jelenleginél, valamint választható lesz egy könnyű és kompakt, sportos kezelhetőséget nyújtó kézi kapcsolású szerkezet is.

Forrás: Mazda

A hatékonyság növelésének kulcsát továbbra is elsősorban a súlycsökkentésben látja a Mazda, ennek szellemében fejlesztik az új Skyactive padlólemezt, futóművet és karosszériát is, amely nagyszilárdságú acélok alkalmazásával nyolc százalékkal könnyebb és harminc százalékkal merevebb lesz. Sportos vezetőknek jó hír, hogy miközben a japánok egyre komfortosabb és tisztább autókat terveznek, nem feledkeztek meg a jó vezethetőségről.

Láthatóan nem szeretnék elkapkodni a hibrid rendszer bevezetését sem, inkább megvárják, amíg tovább fejlődik az akkumulátor technológia és szélesebb körben is elterjed a vegyes hajtáslánc, majd a megfelelő tapasztalatok birtokában vágnak bele saját modelljük tervezésébe.