Az ördög maga - Ducati Diavel-bemutató

Vágólapra másolva!
A Milánói Motorszalonon a Ducati végre leleplezte a régen várt izommotorját, a Diavelt. A 167 lóerős masinával az olasz motorgyár egy számára teljesen új szegmensbe lép be.
Vágólapra másolva!
A Ducati ismét hozta a formáját: a csomagolás és a technikai tartalom első osztályú
(Még több kép a galériában. Kattintson a képre!)

Számos kémfotó és gyári kedvcsináló kép után végre hivatalosan is bemutatkozott a Ducati legújabb motorja a Diavel, amely ördögöt jelent a bolognai dialektus szerint. A név ugyancsak találó, hiszen ilyen radikális megjelenésű power cruisert még nem csinált a Ducati, ám a Yamaha V-Max vagy éppen a Triumph Rocket III sikere is jelzi, igenis van igény az egyedi megjelenésű és kifinomult technikával teletömött izommotorokra.

Forrás: Ducati
Forrás: Ducati

Bátor lépés: MotoGP-stílusú műszerfal egy power cruiseren

A Diavel esetében mind a csomagolás, mind a tartalom meglehetősen különleges lett, hiszen a márka jól ismert térhálós váza mögött ott található az olasz motorgyár teljes technikai arzenálja. A Multistradából ismerős 1200 köbcentis blokkból 162 lóerőt és 127 newtonméternyi nyomatékot csavartak ki, ami a 210 kilós száraz súly fényében ugyancsak versenyképesnek mondható. Nagy kérdés viszont, hogy a Diavel mennyire lesz könnyen motorozható az extra széles, 240-es hátsó gumijával, ám valószínűleg a Ducati mérnökei erre is találtak megoldást. Ilyen például, hogy a Diavel motorkarakterisztikája is állítható (Sport, Touring, Urban) sport, túra és városi beállítások között, de a biztonságra felügyel még a Brembo és a Bosch közös fejlesztésű blokkolásgátlója és a Ducait sportmotorjain már bizonyított Ducati Traction Control (DTC).

http://videa.hu/flvplayer.swf?v=UkQgqGNRTbjyj5Wy

Gyári videón a Ducati Diavel

Ami a futóművet illeti, itt sem spóroltak semmin a ducatisok, elöl egy hatalmas, 50 milliméteres szárátmérőjű Marzocchi villát találunk, míg hátul egy ugyancsak minden paraméterében állítható Sachs rugóstagot, amelyet a hátsó lengővilla alá, vízszintesen építettek be. A Ducati jó szokásához híven épített egy különlegesebb kivitelt is Carbon néven, amelyből már sejteni lehet, hogy ez a verzió számos szénszálas kiegészítőjével tér el az alapváltozattól, valamint könnyebb felniket is kapott, így kerek három kilogrammot sikerült lefaragni a 210 kilós száraz súlyból.