A Milánói Motorszalonon a Honda több újdonsággal és két tanulmánymotorral lepte meg a nagyérdeműt. Újjáéledt a néhány éve kihalt CBR600F sporttúra modell, valamint egy V4-es enduróval és egyebek mellett két sportmotorral is gazdagodott a kínálat.

Forrás: EICMA
A Milánói Motorszalonra tartogatta újdonságait a Honda

A kölni Intermoton a Honda finoman szólva is visszafogott volt, hiszen csak a kötelező köröket futotta le a német nagyközönség előtt: bemutatták a teljes (és már jól ismert) modellpalettát, valamint néhány új 2011-es fényezést, de semmi érdemi újdonsággal nem készültek. Természetesen a világ legnagyobb motorgyáránál nem tétlenkedtek a fejlesztők, csak a kölni helyett a Milánói Motorszalont tartották érdemesnek arra, hogy ellőjék a rakétákat. Íme, a kínálat.

Átfésült Hornet CB600F

Egy kicsit finomítottak a hatszázas Horneten a 2011-es modellévre. Egetverő újításokkal sajnos nem találkozni, a műszaki tartalom nagyjából megegyezik a 2006 végén bemutatott modellével, mindössze annyi történt, hogy egy kicsit átrajzolták a motor hátulját, amely így sokkal letisztultabb (a sajtóanyag szerint sportosabb) lett. Szintén a kevés újítás közé lehet sorolni, hogy a korábban különálló lámpatest és műszerfal immáron egy házba költözött, hasonlót a CB1000R-ren lehetett látni. Ennek köszönhetően új műszereket is kapott a Hornet, a korábbi analóg fordulatszámmérőnek lőttek, helyette egy kis LCD jelzi a fordulatot, a sebességet és számos egyéb hasznos információt. A felfrissített motorhoz két új színt, a képeken is látható élénksárgát (pearl sprint yellow) és gyöngyházfehéret (pearl cool white) kevertek ki.

                  Új műszerfalat, hátsó idomot és fényezést kapott 2011-re a hatszázas Hornet


Újjáélesztett CBR600F

Érdekes szerzet az újjáélesztett CBR600F, mert a "fejlesztése" úgy történt, hogy fogták az előző bekezdésben ismertetett Hornetet, és egy csinos idomgarnitúrát, valamint kiflikormányokat raktak rá. Ez azért vicces, mert annak idején pont fordítva történt: az első Hornet úgy született, hogy egy CBR600F-et vetkőztettek le. Az eredmény szempontjából ez persze teljesen mindegy, a lényeg az, hogy ismét egy praktikus és kényelmes sporttúragéppel gazdagodott a Honda kínálata. Az idomokat és a kissé VFR-es dizájnt leszámítva a technikai paraméterek gyakorlatilag ugyanazok: a CBR600F-ben is az a soros, négyhengeres motor dolgozik 100 lóerővel, mint a Hornetben, ugyanaz a váz, a futómű és az ülésmagasság is, egyedül csak a tengelytávban találunk kétmilliméteres eltérést (1437 mm) a CBR javára.

Forrás: Honda
Így fest egy szépen felöltöztetett Hornet
(M
ég több kép a galériában. Kattintson a képre!)


Színesebb, hegyesebb CB1000R

Az általunk is hőn szeretett CB1000R még annyit sem változott a 2011-es modellévre, mint a kisebb testvére, a hatszázas Hornet, csak egy új alumínium kormányt, egy kicsit átrajzolt fejidomot és új LED-es helyzetjelzőket, valamint egy vagány, HRC-stílusú trikolor fényezést kapott, ami - valljuk be - nagyon jól áll neki.

                             A CB1000F is megkapta a Honda háromszínű HRC fényezését 2011-re


Városlakó világjáróknak itt a Crossrunner

Bár ránézésre egy teljesen új motornak néz ki a Crossrunner, ez valójában egy "endurósított" VFR800. A nagyméretű tank és idomok alatt a már jól ismert, de annál különlegesebb V4-es motort találjuk 100 lóerővel. Nem véletlen, hogy a tengelytáv (1464 mm) is milliméterre azonos a VFR-ével, az első rugóút viszont hat centiméterrel, míg az ülésmagasság egy centivel gyarapodott. Az egykarú hátsó lengővilla a 240 kilós Crossrunnernek is nagyon jól áll, akárcsak a "csőrős" endurós dizájn, nagy kérdés viszont, hogy a piac hogy fogadja majd ezt a különleges technikájú modellt, hiszen az ára valószínűleg a konkurensek felett lesz.

Forrás: Honda
A Crossrunner a műszaki alapjait a VFR800-tól örökölte
(M
ég több kép a galériában. Kattintson a képre!)


Hadüzenet a BMW-nek: Crosstourer

Szériaérettnek tűnik, ám a Milánói Motorszalonon egyelőre csak koncepcióként leplezték le a Crosstourer nevű újdonságot, amely így feldobozolva le sem tagadhatja, hogy a BMW GS ellenfelének készült. Stílusában nagyon hasonlít az előbb bemutatott Crossrunnerre, nagy különbség viszont, hogy amíg az a VFR800-ra épült, addig a Crosstourer műszaki alapjait a VFR1200F adja, ugyanaz a blokk és a váz is. Egy új V4-es motorral szerelt modell megjelenése egyébként várható volt a Hondától, hiszen így még gazdaságosabb a méregdrágán kifejlesztett blokk gyártása. Arról egyelőre nincs szó, hogy a szériaérett Crosstourer megjelenésével mi lesz a Varaderóval, de nagy valószínűséggel az ő helyét veszi majd át a modellpalettán.

Forrás: Honda
Így, oldalról nagyon hasonlít a BMW R 1200 GS Adventure kivitelére


Duplakuplungos robogó: New Mid Concept

Bár nem látszik rajta, de szintén csak tanulmányként mutatták be Milánóban a New Mid Concept nevű tanulmányt, amely a Crosstourerhez hasonlóan valószínűleg jövőre már kapható is lesz. Erről az izgalmas formájú, sportos nagyrobogóról annyit árult el eddig a Honda, hogy megkapta a VFR1200F-en bemutatkozott duplakuplungos váltót, ami egyedülállóvá teszi majd a kategóriájában.

Forrás: Honda
Egyelőre csak koncepcióként mutatták be a New Midet


Városi szaladgálók: SH300i és SW-T600

A 2011-es modellévre a japánok egy kicsit átszabták a 2007-ben bemutatott SH300i nevű robogójukat, amely új külsőt, bőrborítású ülést, átdolgozott vázat és futóművet, valamint 16 colos felniket is kapott, hogy még magabiztosabban lehessen vele robogni.

                                      Igazi luxusrobogó lett az SW-T600, az SH300i viszont alig változott

A vadonatúj SW-T600 a már jól imert SW-T400 fölé érkezik a Honda robogókínálatának a csúcsára. A divatos formájú óriásrobogó idomai alatt egy 582 köbcentiméteres, kéthengeres blokkot találunk 50 lóerővel és 55 newtonméteres nyomatékkal. A kategória jellegéből fakadóan számos extrával lehet még megtoldani az egyelőre ismeretlen alapárat, egyebek mellett markolatfűtés, csomagtartó doboz, ponyva és a pilótát védő takaró is rendelhető lesz az SW-T600-hoz.


Kamaszok előnyben: CBR125 és 250R

A világgazdasági válság hatására egyre nagyobb a kereslet a kisebb lökettérfogatú motorok iránt, így nem csoda, hogy a Honda egyszerre két ilyet is bemutatott Milánóban. A 125 és 250 köbcentis kis CBR-eket messziről simán össze lehet keverni a márka nagyobb modelljeivel, a kisebbik oldalról például kiköpött Fireblade. Az alig 162 kilós 250 köbcentis CBR teljesítménye 25 lóerő, míg a nyolcadliteres változatból 12 lóerős teljesítményt hoztak ki.

                              Elsősorban a fiatalok között lehet nagy kedvenc a CBR125R és a CBR250R