Három Citroën vezeti a Wales-ralit

2010.11.12. 19:42

Bár a nap nagy részében Latvala vezette a szezonzáró Wales-ralit, az utolsó gyorsaságin defektet kapott, és visszaesett. Loeb áll az élen Solberg és Ogier előtt.

Forrás: AFP
Ha csak minimális előnnyel is, de Latvala defektje után Loeb vezeti a versenyt

A csütörtök esti villanyfényes prológot Cardiffban rendezték meg egy rövid, aszfaltos szakaszon. A szemerkélő esőben a murvagumival való csúszkálás Loebnek sikerült a legjobban, de csupán tizedek választották el egymástól az élmenőket, nagy különbségek még nem alakultak ki közöttük.

Péntek reggel megmutatta igazi arcát a Wales-rali: hideg, szeles, esős időben indult útjára a mezőny. Az első, 32 km hosszú gyorsasági teljesen saras volt, Latvala alkalmazkodott a legjobban az útviszonyokhoz és futott egy első időt. Loeb vétett néhány kisebb hibát, ezért inkább lassított a pálya második részén, Solberg is megelőzte. A tizedik helyen beérő Räikkönen már több mint egy percet kapott Latvalától, pedig ezúttal nem csúszott le az útról. A második pálya rövid, de annál nehezebb volt. A Sweet Lamb nevű, mindössze négy kilométeres szakasz tele van ugratókkal és vízátfolyásokkal, és sokszor fogott már ki a legjobb pilótákon is, Hirvonen például itt borult fel 2008-ban. Ezúttal a versenyt vezető csapattársa járt majdnem pórul, amikor belehajtott az első nagyobb tócsába, s majdnem leállt a Focus WRC motorja, de sikerült továbbmennie. Loeb, Sordo és Solberg voltak a leggyorsabbak, a világbajnok összetettben is átvette a vezetést.

Ismét egy hosszú gyorsasági következett, melyen Latvala győzött, és visszavette a vezetést. Féltávnál Loeb alig egy, Solberg pedig 1,9 másodperccel volt lemaradva az élen állótól, pedig a norvég váltója esetenként nem volt hajlandó kapcsolni. Ogier volt ekkor a negyedik, akit Sordo követett kissé lemaradva, nyomában az igazi formáját továbbra sem találó Hirvonennel. Ők hatan ezúttal is messze a többiek előtt jártak, Henning Solberg, Ostberg és Wilson tudták még úgy-ahogy tartani a lépést, az ezúttal inkább a biztonságot szem előtt tartó Räikkönen és Block inkább az SWRC kategória élmezőnyével viaskodtak.

Forrás: AFP
Egész nap remekül ment Latvalának, ám egy defekt alaposan visszavetette. A hatodik helyről nehéz lesz megtartania az év végi dobogós pozíciót

Nem tért vissza a mezőny a fővárosban felépített szervizparkba, hanem a szerelők mentek az autókhoz. Negyed óra állt rendelkezésre a kerékcserére, és arra, hogy a legszükségesebb tennivalókat elvégezzék a kocsikon, majd újra nekifutottak a párosok a reggeli etapnak. Az időjárás nem javult, sőt ekkorra már annyira esett az eső, hogy a pályákon végig állt a víz. Ogier és Latvala nyerték az első szakaszt, Loeb visszaesett a negyedik helyre, bár csak nyolc szekundum volt a hátránya. Sordo annak is örült hogy beért a célba, mivel nagy sebességnél, hatodik fokozatban sikerült megpördülnie, óriási szerencsével úszta meg az esetet.

A rövid pályán Loeb oktatta a mezőnyt, de az összes pilóta a napi utolsó, hosszabb szakaszra koncentrált. A francia ezt is megnyerte, ám önmagában ez még kevés lett volna ahhoz hogy átvegye a vezetést, Latvala viszont a pálya elején defektet kapott, és emiatt több mint egyperces hátrányt szenvedett. Solberg érte el a második időt, Ogier a harmadikat, s ez tökéletesen megegyezett azzal a helyezéssel, melyen az összetettben álltak egy nap után.

Az első három duó négy másodpercen belül áll, a negyedik pozícióba feljövő Hirvonen már több mint fél perc lemaradásban van hozzájuk képest. Sordo az ötödik, Latvala pedig a hatodik helyre csúszott hátra. Henning Solberg, és az Ostberget megelőző Wilson következnek utánuk, az első tizest Räikkönen zárja.

Egyelőre nagyon izgalmasan alakul az SWRC és a PWRC mindent eldöntő utolsó futama. Előbbiek között Mikkelsen vezet a bajnoki címért harcoló Ketomaa előtt, riválisa, Pons csak a negyedik. A PWRC mezőnyében Markko Märtin tanítványa, a szintén észt Tänak áll az élen, az összetettbeli éllovas Araújót és Flodint megelőzve. A magyarok szépen teljesítettek a sárban, az ifj. Érdi/Táborszki egység az abszolút harmincadik pozíciót foglalja el, ez a turbós N-es autók között a kilencedik helyet jelenti.

Forrás: AFP
Továbbra is minden esélye megvan Solbergnek ahhoz, hogy megszerezze ötödik győzelmét Walesben. A C4 WRC napközben akadozó váltóját megjavították a szerelők

Szombaton lesz a futam legnehezebb napja: viszonylag sok aszfaltos részt tartalmaznak a pályák, az utolsó szakaszokat pedig sötétben kell majd teljesíteni. Hat murvás gyorsasági, és a szuperspeciál szerepel a programban.

 

A verseny állása az első nap után:

1. Loeb/Elena Citroën C4 WRC   1:15:34,6
2. P. Solberg/Patterson Citroën C4 WRC +1,8
3. Ogier/Ingrassia Citroën C4 WRC +3,6
4. Hirvonen/Lehtinen Ford Focus RS WRC +42,2
5. Sordo/Vallejo Citroën C4 WRC +48,9
6. Latvala/Anttila Ford Focus RS WRC +1:07,0
7. H. Solberg/Prevot Ford Focus RS WRC +2:30,5
8. Wilson/Martin Ford Focus RS WRC +3:19,3
9. Ostberg/Andersson Subaru Impreza WRC +3:38,3
10. Räikkönen/Lindström Citroën C4 WRC +4:27,1
30. ifj. Érdi/Táborszki Mitsubishi Lancer Evo IX +14:15,0

SWRC:

1. Mikkelsen/Floene Skoda Fabia S2000 1:20:44,8
2. Ketomaa/Stenberg Ford Fiesta S2000 +32,8
3. Brynildsen/Menkerud Skoda Fabia S2000 +2:10,0

PWRC:

1. Tänak/Sikk Mitsubishi Lancer Evo X 1:24:40,5
2. Araújo/Ramalho Mitsubishi Lancer Evo X +40,9
3. Flodin/Bergsten Subaru Impreza WRX STi +42,4