Az Opel szabadidő-autója kívül-belül felfrissült, motorjai pedig megerősödtek és Euro-5-ös besorolást kaptak. A megújult modell jövőre érkezik a márkakereskedésekbe.

Forrás: Opel

A négy évvel ezelőtt bemutatott Antara, a rüsselsheimiek első kifejezetten aszfaltra szánt szabadidő-autójaként fontos újdonság volt az Opel kínálatában, mégsem rengette meg alapjaiban a piacot. A Chevrolet Captiva testvérmodellje - melyet Nagy-Britanniában Vauxhall Antara, az Egyesült Államokban pedig Saturn Vue néven dobtak piacra - egy ideig még biztosan megmarad a márka kínálatában, hiszen a 2011-es modellévre az utódot előrevetítő tanulmányautó helyett csupán modellfrissítéssel készültek a gyáriak.

A műanyag alkatrészeken kívül semmihez sem nyúltak a tervezők, de arra azért figyeltek, hogy észrevehető legyen a különbség a régi és az új modell között. Az Opel korábbi formanyelvét viselő Antarát ugyan nem tudták beleilleszteni az Insigniával bevezetett új formavilágba, de a hűtőmaszk és a fényszórók belsejének átrajzolásával és a lökhárító áttervezésével sikerült elérni, hogy a vásárlók felismerjék a megújult autót. Ebben elsősorban az áthelyezett ködlámpa és rendszám segít. Újak a hátsó lámpák is, aki pedig végképp lemond arról, hogy elhagyja az épített utat, akár 19 colos kerekeket is rendelhet. Belül is megváltoztatták a szokásos részleteket, tárolórekeszekkel bővült az áttervezett középkonzol, több helyen újak az anyagok, és a színválasztékot is kibővítették.

Forrás: Opel

Több időt fordítottak a motorok átalakítására. Mostantól a benzines és a dízel is teljesíti az Euro-5 normát. A 2,4 literes benzines 30 lóerővel izmosabb, 170 lóerős lett, a két teljesítményszinten elérhető kétliteres dízel gyengébbik változatának teljesítménye 120-ról 163, az erősebbik pedig 150-ről 184 lóerőre nőtt. Mindegyikhez választható hatfokozatú kézi vagy automata váltó, első- vagy összkerékhajtás, amely az erősebbik dízelhez szériában jár. A megújult Antara jövőre kerül a szalonokba, áráról nem közölt információkat az Opel.