i8 néven érkezhet a BMW hibrid sportautója

Vágólapra másolva!
Egy kiszivárgott hír szerint i8 néven kerülhet a szalonokba 2013 végén a BMW vadonatúj elektromos-dízel hibrid sportautója.
Vágólapra másolva!


2013 végétől lesz kapható a szupertakarékos sportautó
(Még több fotó a galériában, kattintson a képre!)

Nemrég írtuk meg, hogy a BMW bejegyeztette az i1, i2, i3, egészen i9-ig lévő betű-szám kombinációkat a környezetbarát járművei számára. Egy BMW-s fórum most máris új információt közölt a témával kapcsolatban: értesüléseik szerint i8 lesz a neve a tavalyi Frankfurti Autószalonon bemutatott Vision Efficient Dynamics szériaváltozatának, amely legkorábban 2013 végén kerülhet a szalonokba.


Egy dízel és két elektromos motor mozgatja a szénszálas karosszériát

A tanulmány meghajtásáról három motor gondoskodik: az egyik ezek közül az új 3-asban is bemutatkozó 1,5 literes, háromhengeres dízel, amely 163 lóerejével és 290 Nm-es csúcsnyomatékával erősebb a cég jelenlegi "legzöldebb" kétliteres négyhengeres turbódízelénél. Ehhez az új erőforráshoz az M3-ban bevezetett hétfokozatú duplakuplungos Getrag váltó újraprogramozott változatát kapcsolták. A kis dízelmotor mellett két elektromos motor is segíti a tanulmányt, amelyek közül az egyik az első, a másik a hátsó kerekeket hajtja. Az első tengely vonalába szerelt elektromotor 80 lóerős, de rövid ideig akár 139 lóerővel is képes működni. Ehhez hasonlóan a másik elektromos motor 34 lóerős, de a teljesítménye rövid ideig az 51 lóerőt is elérheti. Mindent összevetve a Vision Efficient Dynamics 356 lóerős és 800 Nm-es csúcsnyomatékot produkálhat.

Forrás: BMW
Hasonlóan nézhetnek ki a jövő BMW-i

A négyüléses (2+2) dízel-elektromos sportkocsi 4,8 másodperc alatt gyorsulhat százas tempóra, végsebessége a szokásos, elektronikusan korlátozott 250 km/óra. Karbonszálas anyagból készítik az újdonság karosszériáját, 3,77 literes fogyasztást és kilométerenként 99 grammos szén-dioxid-kibocsátást ígér a BMW.