A típushibát okolja egy kitört kerekű Suzuki tulajdonosa

suzuki visszahívás kitört kerék
Vágólapra másolva!
Eddig csak az ismerős ismerősétől hallott történetekben szerepelt a lengéscsillapító hibája miatt kitört kerekű Suzuki Swift, de találtunk egy olyan autótulajdonost, aki szerelőjével együtt állítja, ilyen probléma miatt vált mozgásképtelenné az autója. Az ő esete felveti azt a kérdést is, mi lesz azokkal, akiknél a visszahívás bejelentése előtt jelentkezett probléma a lengéscsillapítóval.
Vágólapra másolva!

Forrás: Fekete Csaba olvasónk
A cikkben említett eset tavaly júniusban történt egy 1999-es évjáratú, 210 ezer kilométert futott Swifttel. A kocsit hat éven keresztül márkaszervizben gondozták, utána márkafüggetlen szerelő végezte rendszeresen a karbantartást

Tudomásunk szerint nem történt személyi sérüléssel járó baleset - nyilatkozta a 124 ezer magyarországi, az újabb generáció megjelenése után "régiként" emlegetett Suzuki Swiftet érintő visszahívási akció bejelentésekor a Magyar Suzuki illetékese. Fekete Csabával sem, ám ez szerinte csak a szerencsén múlt.

Az 1999-es gyártású, tehát a meghirdetett visszahívási akcióban érintett, 1997-2002-es évjáratú autók közé eső Suzuki Swiftje egy tavaly júniusi reggelen, lassú tolatás közben megbillent. A tulajdonosa kiszállt megnézni, mire mehetett rá, ekkor látta, hogy a kocsi jobb első kereke kitört. "Csak a jó szerencsén múlott, hogy a gyár elmondhatta a sajtónak, eddig még nem történt ebből a hibából kifolyólag baleset" - véli a nem sokkal korábban autópályán, nagy sebességgel autózó Fekete Csaba, aki korábban ugyan hallott "furcsa hangokat" a kocsi jobb első részéről, de arra gondolt, valahonnan kiszáradt a zsír.

Forrás: Fekete Csaba olvasónk

Korábban furcsa hangok hallatszottak

Fekete azt mondja, felhívta a márkaszervizt, ahol azt javasolták neki, keressen inkább egy karosszériást a mozgásképtelen autóhoz. A tulajdonos szerint azért tanácsolták neki ezt, "mivel ismernek, tudták, hogy nincs sok pénzem a javíttatásra"

Talált is az ismeretségi körben egy szakembert, aki a helyszínen kiszerelte a rugót a lengéscsillapítóval együtt. "Tisztán látszott, hogy a lengéscsillapítón átrozsdásodott a hegesztés" - mondja Fekete. Az eset után fél évvel, 2010 decemberében meghirdetett visszahívási akció hivatalos indoka, hogy az első lengéscsillapítók rozsdásodása miatt a keréktartó csonk leválhat a csillapítóról. Fekete Csaba állítása szerint autójánál ez történt.

A tulajdonos szerint a szerelő, egy szintén ismerős boltosnál beszerzett új lengéscsillapítót a műhelyben beépítette a rugóba, majd visszaszerelte az autóba. Így a kocsi a saját négy kerekén mehetett Fekete Csaba autószerelőjéhez, hogy ott a bal oldali lengéscsillapítót is újjal helyettesítsék. (A lengéscsillapítókat minden esetben párban kell cserélni.)

"Messze nem volt két óra a javítás, körülbelül 30 ezer forintom bánta" - reagált a Suzuki-tulajdonos múltkori cikkünkre, amelyben végignéztük egy Swift lengéscsillapító-cseréjét, amely a márkaszervizben két órát vett igénybe, és Sterczer Ádám, a Suzuki Hollós szervizvezetőjének elmondása szerint a hatvanezer forintos alkatrésszel együtt összesen 70 ezer forintba került.

A visszahívásokkal kapcsolatos - összesen többmilliárdos - költséget a Magyar Suzuki állja, a cserét végző márkaszervizek csak megelőlegezik a pénzt, de Fekete Csaba saját zsebből fizette a nem gyári, olcsóbb alkatrész és a szerelő mérsékeltebb díja miatt az alacsonyabb összeget. "Kíváncsi vagyok, mi fog történni, ha visszahívják az én autómat is. Kiszedik a beépített új lengéscsillapítót, és kapok egy még újabbat? Vagy visszafizetik, amit ráköltöttem?" - teszi fel a kérdést Fekete Csaba, akinek szerelőjéhez hasonlóan meggyőződése, hogy autója olyan balesetet szenvedett, amelynek elkerülése miatt rendelték el a Swiftek visszahívását.

Nézze meg videónkon, hogyan cserélik japán gyártmányúra a márkaszervizben a Berva-lengéscsillapítókat!
(
Az erről szóló cikkünk itt olvasható.)

A Magyar Suzukit hétfőn kerestük meg több kérdéssel, egyebek között azzal, hogy mi lesz a korábban esetleg bekövetkezett esetekkel, de egyelőre nem kaptunk választ.

A Magyar Suzuki tavaly év végén jelentette be, hogy 124 375 darab, 1997 és 2002 között Esztergomban gyártott autó első futóművébe szerelt, magyar gyártmányú lengéscsillapító-pár cseréje lehet indokolt. Nem tudni, pontosan hány példány van még forgalomban a legalább nyolcéves darabok közül, a Suzuki Hollós szervizvezetője az [origo]-nak azt mondta, lehetséges, hogy csak 60 ezer autó érintett. Bármely márkaszerviznél lehet jelentkezni, az általunk megkérdezett szervizek szerint nincs hosszú várólista, egy-két napon belül, esetenként azonnal is tudják fogadni az ügyfeleket.