Egy német elemzés szerint: sorozatos visszahívásai ellenére tavaly is a japán Toyota-konszern maradt a világ vezető autógyártója.

A Toyota hagyományos fő riválisával, a General Motors-szal, valamint a harmadik helyezett Volkswagennel szemben őrizte meg vezető helyét 2010-ben, és szakértői vélekedés szerint az idén is vezeti majd a világ autógyártóinak sorát.

Ferdinand Dudenhöffer német ágazati elemző - ,aki a detroiti autószalon alkalmából vizsgálta a globális autópiac főbb szereplőinek teljesítményét - a Toyota tavalyi értékesítését 8,4 millióra becsülte, a 2009-es 7,8 millió után.

A GM 2010-ben alaposan előretört Kínában, ezért Dudenhoffer szerint 8,2 millió járművet értékesített tavaly, az előző évi 7,5 millióhoz képest. A Volkswagen tavaly 7,1 milliós értékesítéssel szorult a globális lista harmadik helyére, 2009-ben 6,3 millió járművet adott el.

A negyedik helyen tavaly a Renault-Nissan csoport állt, 6,7 milliós eladással. 2009-ben 6,1 milliót értékesítettek. Az ötödik Hyundai-Kia 2010-ben 5,7 milliós értékesítést tudhatott magáénak, a megelőző évi 4,6 milliót követően, vagyis ők növekedtek a legtöbbet. 

Bár a Toyota változatlanul a legnagyobb autógyártó a világon, de több jelentős piacon visszaszorulóban van: a milliós visszahívások miatt az Egyesült Államokban hónapok óta nem tudott a konkurensekkel együtt erősödni, Európában pedig a Hyundai, a társasághoz tartozó Kia márkával együtt erősen veszélyezteti a Toyota pozícióit.