Vége a nyolcfokozatú automataváltók uralmának, a ZF kifejlesztette az első kilencfokozatú automatát. Az újdonságot elsőkerék-meghajtású autókba szerelik majd.

Pár éve még a hatfokozatú automata váltó volt a trend, mindenki azt hitte: nem lehet szükség többre. Mégis egyik napról a másikra elszabadult fokozatháború: először a Mercedes-Benz jelentkezett hétfokozatú automatával, majd a Lexus  egy nyolcfokozatúval kontrázott az LS-ben. Azóta már BMW is kifejlesztett nyolcast, szinte minden új modelljében ezt kínálja. Ezzel azonban nincs vége a versenynek: a kifejezetten váltógyártásra összpontosító ZF úgy gondolta, hogy eljött az ideje a kilencfokozatú automatának is.

Meglepetésre az új automatát elsőkerék-meghajtású autókhoz fejlesztették, és az elvi cél a fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése. Természetesen emellett gyorsabb reakciót, rövidebb váltásidőt ígérnek, miközben a váltások olyan finoman történnek, hogy az utasok észre sem veszik.

Forrás: [origo]

A kilencfokozatú váltókat a ZF új, Greenville-i üzemében, az Egyesült Államokban gyártják majd, a hírek szerint először egy új Chrysler modellben találkozhatunk vele.