Vágólapra másolva!
Konnektoros hibridként állítja ki a Volvo a V60-at Genfben. Állítólag 1,9 litert fogyaszt a tanulmány.
Vágólapra másolva!

Hibridet állít ki a Volvo a Genfi Autószalon, a Vattenfall svéd energiaszolgáltatóval közösen kifejlesztett V60 Plug-in-Hybrid ráadásul már szinte holnap gyártásba kerülhetne. Nem olyan hibridről van szó, mint amilyen például a Chevrolet Volt, ahol a belső égésű motor főképp csak generátorként dolgozik, a hibrid Volvóban a dízelmotor az első, az elektromos egység a hátsó tengelyt hajtja, akárcsak a Peugeot Hybrid4 rendszerében.

Ráadásul nem egy aprócska dízelt, hanem a 2,4 literes, 215 lóerős, 440 Nm csúcsnyomatékú D5 egységet építették az autóba, a 12 kWh teljesítményű lítium-ion akkumulátorral táplált, 70 lóerős elektromotor mellett. Utóbbi önmagában csak 50 kilométeres hatótávolságot biztosít, a Volvo közleménye szerint azonban a kombinált átlagfogyasztás megáll 1,9 liternél, a kilométerenkénti szén-dioxid-kibocsátás pedig 50 grammnál. Nehezen értelmezhető, hogy ezek a számok hogyan jöttek ki a Volvónak, mivel az öthengeres dízelmotortól az 1,9 literes fogyasztás még akkor is kevésnek tűnik, ha csak 50 kilométeren keresztül működött, és a másik 50 kilométeren a villanymotor hajtott.

A második 100 kilométeren valószínűleg a normál D5-nél ráadásul rosszabbul is fogyaszt majd a konnektorba dugható V60-as nagyobb tömege és több mozgó alkatrésze miatt.

Hatfokozatú automata váltó biztosítja az erőátvitelt, egyéb adatokat (pl. töltési idő) a Volvo nem árult el a kombiról. 2012-től ugyanakkor sorozatban is szeretné gyártani.