Az Európai Unióban hétfőn életbe lépett az a szabályozás, amelynek értelmében minden új személyautót és kisteherautót kötelezően nappali világítással kell felszerelni.

Az Európai Bizottság brüsszeli közlése szerint másfél év múlva ugyanez az előírás a nagyobb teherautókra és a buszokra is vonatkozik majd. Olyan speciális lámpákról (Daytime Running Lights) van szó, amelyek alkalmasak a nappali világításra, és a normál tompítottnál 70-75 százalékkal kevesebb energiát fogyasztanak. Ha LED-ekkel oldják meg a nappali világítást, mint a legújabb autótípusokon, akkor az energiamegtakarítás már 80-85 százalékos. A nappali fényt adó fényforrások automatikusan bekapcsolódnak, ha a motort beindítják.

A bizottság emlékeztetett arra, hogy azokban az országokban, ahol már kötelező a nappali világítás, nagyon kedvezőek a tapasztalatok. A nappali fényszóróhasználat révén csökkenthető a közúti balesetek száma, amire nagy szükség van, mert 2009-ben több mint 35 ezer ember vesztette életét autóbalesetben Európában, és tizennégyszer ennyien súlyos sérüléseket szenvedtek.