Legyorsulja vetélytársait az utcai McLaren

2011.02.16. 15:01

A McLaren Portugáliában tartotta új utcai sportkocsijának, az MP4-12C-nek a sajtóbemutatóját, és a hivatalos menetteljesítmény-adatok közzétételével is eddig vártak. Elvitték a rendezvényre a legfontosabb konkurenseit is, a Ferrari 458 Italiát és a Porsche 911 Turbót, de mindkettő alulmaradt a gyorsulási versenyben.

forrás : McLaren
600 lóerő és ugyanennyi newtonméternyi nyomaték repíti a szénszálas karosszériát
(Még több fotó a galériában, kattintson a képre!)

A McLaren MP4-12C-ről már írtunk egy részletes bemutatót 2009 szeptemberében, de a menetteljesítmény-adatokat csak pár napja, a nemzetközi sajtóbemutatóval egy időben tárta fel a McLaren. A mindössze 1,43 tonnás sportkocsit egy saját fejlesztésű 3,8 literes biturbó motor mozgatja, melynek legnagyobb teljesítménye 600 lóerő, legnagyobb nyomatéka pedig szintén 600, de már newtonméterben.

Egy kis gyorsulási verseny: a McLaren egy Ferrari és Porsche ellen. Bár a Porsche sajnos késve indul

A félig utcára, félig pályára Pirelli P Zero Corsa gumikkal 3,1 másodpercig tart a százas sprint (Ferrari 458 Italia: 3,4 sec), 8,9 másodperc kell a 200 km/órához (Porsche 911 GT2 RS: 9,8 sec), az MP4-12C végsebessége pedig 330 km/óra (Ferrari 458 Italia: 325 km/óra.) Mindezek tükrében meglepően jónak tűnik a kategóriaelső, 11,7 literes gyári átlagfogyasztás és a 272 g/km-es szén-dioxid-kibocsátás.

forrás : McLaren
A Forma-1-ből vették át az ott betiltott fékkormányzást

A hátsó kerekekhez a hétfokozatú dupla kuplungos váltón keresztül jut el az erő, a váltónak három állása van: normál, sport és pálya. Az aktív futóműnek szintén ugyanez a három állása van, de ezek a váltótól függetlenül választhatók. Hiányoznak a hagyományos kanyarstabilizátorok, mivel az egymással összekötött különleges lengéscsillapítók a karosszéria dőlését is tökéletesen szabályozzák.

 

A nemzetközi sajtó munkatársainak nem meglepő módon elnyerte a tetszését

Elöl-hátul kettős keresztlengőkaros felfüggesztések vezetik a 19 colos kerekeket. Elővették a Forma-1-ben 1997-ben betiltott fékkormányzási rendszert, amely az ívbelső kerekek fékezgetésével szünteti meg az alulkormányozottságot.

Nézze meg mozgás közben is az autót! Hóban és versenypályán az új McLaren

Mindössze 75 kilogrammot nyom a karosszéria szénszálas műanyagból készült váza, a struktúra különlegesen merev. 100 km/óráról mindössze 30,5 méter alatt áll meg a karbon-kerámia fékjeivel és az ilyenkor 69 fokos szögbe fordított, fékszárnyként működő hátsó légterelőjével az MP4-12C. Az autó hossza 4,5 méter, ehhez 1,2 méteres magasság és 1,9 méteres szélesség társul.