300 km/óra síboksszal

2011.02.28. 10:50

Egyedi Agera R-t mutat be a Koenigsegg a Genfi Autószalonon. Síboksz is rendelhető az 1115 lóerős autóhoz.

A tavalyi 910 lóerős Agera könnyebb és erősebb változatával készül a Genfi Autószalonra a svéd sportkocsigyártó, a Koenigsegg. Fehérre fényezték a sportkocsit, amelynek különlegessége, hogy akár speciális Thule síboksz is rendelhető hozzá. A tetőboksz kifejezetten erre a modellre készült, és a teljes tetőt is helyettesíti. Ha nincs fent, egy csomagtartóban tárolható tetőpanel helyezhető fel, de nyáron erre sincs szükség, mivel az autó szénszálas váza annyira merev, hogy meg sem érzi a tető hiányát.

A 300 km/óráig biztonsággal használható síboksz ára önmagában 5,6 millió forint, de egy 1115 lóerős, ötliteres biturbó V8-as motorral szerelt sportkocsi vásárlója számára ez valószínűleg nem jelent komoly kiadást. Az Agera R bioetanollal is tankolható (benzinnel csak 940 lóerős), az R felszerelés felára 42 millió forint az alapmodellhez képest.

Forrás: Koenigsegg

A Genfben kiállítandó, összesen 330 millió forintos Agera R rendelésre készült, a szalon után egy norvég síkedvelő ügyfélhez kerül. A tetődobozon kívül említésre érdemesek a kerekek is: a fekete-fehér felnik küllői olyan légörvényeket gerjesztenek, amelyek növelik az autóra ható leszorítóerőt, és a fékek hűtését is javítják. Nem lehetnek olcsók a speciálisan az Agera R-re fejlesztett Michelinnek sem, amelyek 419 km/órás sebességet is elviselnek, ezzel a világ leggyorsabb szériaabroncsainak számítanak.

Forrás: Koenigsegg

Új fejlesztésű, hétfokozatú dupla kuplungos váltó továbbítja a motor rettenetes erejét a hátsó kerekek felé, ez 81 kilogrammos tömegével messze a világ legkönnyebb hétfokozatú kétkuplungos robotizált automatája.

A szárazon 1330 kilogrammos Agera R végsebessége egyébként a gyár szerint nagyobb 390 km/óránál, 0-100 km/órára 3,1 másodperc alatt gyorsul. Ehhez képest nem vészes a 14,7 literes átlagfogyasztás és a 310 g/km-es szén-dioxid-kibocsátás.


További hírek, képgalériák, videók a genfi újdonságokról a címkeoldalon és a zöldautó-blogon.