Vágólapra másolva!
A Lotus Elise koncepcióját másoló 4C Concept egy kétüléses, hátsókerék-hajtású, középmotoros kupé. Pillekönnyű, rövidebb négy méternél, de a legjobb, hogy jövőre már kapható.
Vágólapra másolva!

Forrás: Alfa Romeo

A szívdobogtató Alfa Romeo-tanulmány tengelytávja kevesebb mint 2,4 méter, ami garancia a fordulékonyságra. Felhasznált technológiái és anyagai (szénszál, alumínium és hátsókerék-meghajtás) is a 8C Competizionétől származnak, de azzal ellentétben itt nem nyolchengeres szívómotor, hanem 1,75 literes, 200 lóerős, négyhengeres turbómotor mozgatja a karosszériát.

Forrás: Alfa Romeo

A számos szériamodellben, köztük a Giulietta QV-ben szolgálatot teljesítő blokk olyan megoldásokkal büszkélkedhet, mint a közvetlen befecskendezés, a kétoldali, fokozatmentesen változó szelepvezérlés, a turbófeltöltő vagy a hengeröblítés-szabályozó rendszer, amely kiküszöböli a turbólyukat. Nincs manuális váltó, a hátsó kerekekhez a Mitóban bemutatkozott TCT duplakuplungos váltó továbbítja a motor erejét.

Forrás: Alfa Romeo

Külön kiemelte a sajtóanyagban az Alfa, hogy a kétüléses 4C versenypályán is megállja majd a helyét, ahol sebessége és az általa elérhető keresztgyorsulás is figyelemre méltó lesz. A felépítmény teljes egészében szénszálas anyagból készült, míg a hátsó vázszerkezetnél és a gyűrődőzónák kialakításánál széles körben alkalmaztak alumíniumot. Ennek eredményeképp az autó kevesebb mint 850 kilogrammot nyom.

A 4C Concept végsebessége meghaladja a 250 km/órát, és nem egészen öt másodpercig tart neki álló helyzetből elérni a 100 km/órát. Ahogy az utóbbi évek egyik új modelljéből, így ebből sem maradhatott ki a DNA-technológia, ami különböző paramétereket (gázpedál-érzékenység, kormányrásegítés, lengéscsillapítás) összehangoltan állít a vezető pillanatnyi igényeinek megfelelően.

Forrás: Carscoop

Kifinomult futóműszerkezetet kapott a 4C Concept, elöl kettős keresztlengőkaros felfüggesztést, hátul MacPherson rugóstagot alkalmaztak. Ez a megoldás a hátsókerék-hajtással valamint a kimagasló tömeg/teljesítmény aránnyal minden bizonnyal sportos vezetési élményt biztosít, amit még intenzívebbé tesz az optimális tömegelosztás (40% az első tengelyen, 60% a hátsón).

Biztos, hogy 2012-ben már meg lehet majd vásárolni az új sportkupét, valószínű, hogy a márka ezzel térne vissza a rég elhagyott észak-amerikai piacra.


További hírek, képgalériák, videók a genfi újdonságokról a címkeoldalon és a zöldautó-blogon.