Újabb magyar Audi: A3 szedán

Vágólapra másolva!
Az Audi lerántotta a leplet a korábban csak grafikákon mutatott négyajtós A3-asról. A végleges modell Győrben készül majd.
Vágólapra másolva!

Forrás: Audi
Kattintson a képre a galériához!

Hamarosan esedékes az Audi A3 generációváltása, az új modellből szedán is készül. Genfben ezt a kivitelt mutatja meg az Audi, formailag kár lenne forradalomról beszélni vele kapcsolatban, ránézésre akár a következő A4-es is lehetne. A lehető legtágasabbra próbálták szabni a 4,44 méter hosszú kompakt szedánt, amelynek tengelytávja ezért 263 centiméteres.

Ez több mint öt centiméterrel hosszabb a jelenlegi A3 Sportback tengelytávjánál, tehát valószínűleg a hátsó lábtér is nagyobb lesz benne. Csomagtartója 410 literes, ami 40 literrel több a Sportback, és 60 literrel a háromajtós A3-as csomagterénél. Próbálták a tömegét a lehető legalacsonyabban tartani, ezért az ajtók, a motorháztető és a csomagtérfedél alumíniumból van. Az eredmény 1530 kilogramm, ami azért még így is jelentős.

Forrás: Audi

Tanulmányautósak a kilincsek, várható némi fazonigazítás a frontrészen és hátul, elmaradhatnak a különleges LED-es lámpák, egyébként szériaérettnek tűnik az A3 szedán. Elsősorban nem is a külseje érdekes, érdemes vetni egy pillantást az utastérre: teljesen újszerű, minimalista középkonzolt álmodott az Audi, a műszerfal sem emlékeztet a márka szokásos megoldásaira, még a duplakuplungos váltó előválasztó karját is érintőgombok helyettesítik. Hátul csak két ülést alakítottak ki, de a szériaváltozaton ez persze másképp lesz.

Forrás: Audi

Nagy, 20 colos felnik dobják fel a tanulmány megjelenését, a sportos összkép nem véletlen. Az RS3 Sportback komplett hajtásláncát és futóművét kapta az autó, de itt a 2,5 literes, öthengeres turbómotor már 408 lóerős. Az erőt a hétfokozatú S-Tronic-váltó továbbítja mind a négy kerék felé, az összkerékhajtás nem torsenes, mint az A4-estől fölfelé, hanem egyszerűbb, Haldex-tengelykapcsolós. Százra 4,1 másodperc alatt gyorsul az autó, a végsebességét elektronika korlátozza 250 km/órára. 2013-ban a kibővített győri üzemben indul sorozatgyártása.


További hírek, képgalériák, videók a genfi újdonságokról a címkeoldalon és a zöldautó-blogon.