"Idén már talán tesztelhetek" - Michelisz a 2011-es tervekről

Vágólapra másolva!
Michelisz Norbert még sosem versenyzett hátsókerék-hajtású autóval, most mégis nagy lehetőségként éli meg a márkaváltást. A BMW-vel ismét a dobogós helyekért harcolhat egy megújuló mezőnyben, és talán tesztelhet is. Farfus autójával jövőre már Michelisz fog körözni, igaz, az új már teljesen más lesz
Vágólapra másolva!

Hónapokkal ezelőtt tudni lehetett, hogy Michelisz Norbert és a Seat útjai különválnak, mivel a spanyolok nem készültek el az idei szabályoknak megfelelő új motorral. A Chevrolet és a BMW fejlesztett csak új motort - végül utóbbival egyezett meg a magyar tehetséget a kezdetektől versenyeztető Zengő Motorsport.

Forrás: fiawtcc.com
A BMW-t megveszi a csapat, így több esély van a tesztelésre

"Ha egészen őszinte akarok lenni, akkor ez volt az egyetlen út, amit választhattunk. Persze én is a BMW-t szerettem volna, nagyon közel áll hozzám a márka, a korábbi eredmények is őket igazolják. A Chevrolet lehetett volna még lehetőség, de az ő privát autójuk megfizethetetlenül drága" - indokolta a döntést a tavalyi Túraautó-világbajnokságon (WTCC) futamgyőzelemmel záró magyar tehetség.

Az új autó egyben új kihívás is, Michelisz eddig sosem versenyzett hátsókerék-hajtású versenyautóval. "Bár ezzel a döntéssel ismét a teljes bizonytalanságba vágunk bele, én nagyon örülök. Úgy gondolom, ez is megtanulható, és mindent megteszek azért, hogy ez minél hamarabb menjen. Jó lenne persze tesztelni, hogy hamar megszokjam az autó viselkedését. Erre idén talán lesz is lehetőség, igaz csak korlátozottan. Két motort használhatok egész évben, azokat pedig inkább a versenyekre kell tartalékolnunk."

Forrás: fiawtcc.com
Az autó átépítését az RBM végzi, de a magyar szerelőket is betanítják

Norberttől megtudtuk, az új versenyautó immár a Zengő Motorsporté lesz, tehát nem csak a hétvégék első napjától a versenyek végéig fogják látni. Augusto Farfus tavalyi autóját vették meg, de teljesen át kell építeni. Belekerül az idei szabályoknak megfelelő új 1,6 literes turbómotor, amely a hírek szerint 315-320 lóerős teljesítményre képes, maximális forgatónyomatéka 410 Nm. Az autó átépítését az RBM csapat végzi, de már kint betanítják a magyar szerelőket is.

Ha elkészült az autó, várhatóan március végén hazahozzák, ekkor talán egy szezon előtti tesztre is lesz lehetőség, év közben erre kevés az esély, mert a használattal egyre csökken a motorok teljesítménye.

Forrás: fiawtcc.com
Az új BMW 315-320 lóerős lesz, a megbízhatósága állítólag már most kiváló

Michelisz az előzetes elvárásokról elmondta, hogy az új autó várhatóan gyorsabb lesz, mint a tavalyi: ahol eddig a BMW tesztelte mindkét modellt, ott a 320 TC körülbelül két másodperccel gyorsabb volt a réginél. A Chevrolet-ről keveset tudni, lehetséges, hogy az ő motorjuk kicsivel erősebb, de nekik biztosan nagyobb problémát jelent a gumikopás.

"Arra számítok, hogy egy körön biztosan nagyon gyors lesz a Chevrolet, de a teljes versenytávon előnyt kell jelentsen a hátsókerék-hajtás. Az biztos, hogy a BMW-vel ismét dobogós helyekért harcolhatok, de az még kérdés, mennyire sikerül ezt megvalósítani."

A Zengő Dension Team biztosan kihagyja az idei első, brazíliai futamot, de Michelisz szerint így legalább normálisan felkészülhetnek a szezon többi részére.

Addig is szimulátorozással készül az előtte álló feladatokra, benevezett egy német bajnokságra is.