Szemránckrém szülinapra - Opel Corsa- és Antara-bemutató

Az Opel Corsának elég volt kicsit áttervezni az első lámpáját, hogy fiatalos maradjon, az Antarán viszont a nagyobb beavatkozások után is érezni a kort. Menetpróba. 

Fotó: Balogh Bence [origo]
A lökhárító és a lámpa átrajzolása jót tett a Corsa lendületes formájának
(Még több fotó a megújult Corsáról a galériában. Kattintson a képre!)

Nem kapkodták el a Corsa frissítését a rüsselsheimiek. Nem is lett volna rá okuk, hiszen 2006-ban egy merész és ötletes, felnőttes kisautó folytatta az elsőként 1982-ben bemutatott típus sikeres karrierjét. Külső-belső dizájnja valószínűleg a tervezők vállán ülő kisangyal és kisördög közreműködésével készült, hiszen sikerült egyszerre németesen átgondolt, mégis játékos formatervet kialkudni.

Négy év után először tavaly nyúltak hozzá, megújult a műszaki háttér, erősebbek, takarékosabbak és tisztábbak lettek a motorok, kényelmesebb a rugózás, közvetlenebb a kormányzás. Erről meggyőződtünk a németországi menetpróbán és tavalyi duplatesztünkben is, kívülről azonban semmi változást nem vettünk észre a Corsán.

Fotó: Balogh Bence [origo]
A megújult Ecoflex három ajtóval takarékosabb

Nem csoda, hiszen a kozmetikázást egy évvel későbbre ütemezték. Sok apró, de látványos változással gondoskodtak róla, hogy még évekig toplistás helyen maradjon a városi kisautóra vágyók fejében. A márka 111-edik és a típus közelgő harmincadik születésnapja alkalmából szemránckrémmel lepte meg kisautóját az Opel. A hangsúlyos, bár kissé túlméretezett fényszórókhoz hozzárajzoltak még egy ívet, amely sokat javít az összképen, jobban illik a családi arculatba, és jobban hasonlít testvérmodelljére, a Merivára. A szélesebb fényszóró és a ködlámpa új betétje miatt úgy tűnik, mintha jobban terpeszkedne. Az utólagos átszabások gyakran éppen az idő múlására hívják fel a figyelmet, de a Corsának szerencséjére javára vált.

Még egységesebb lett a forma, pedig hátul nem nyúltak hozzá. Helyette a szürke különböző változatai mellé új, vidám színeket kevertek, és bevezettek egy Color Edition modellt, melyet matricacsíkokkal, más színűre fényezett tükrökkel és könnyűfém felnikkel tehetnek egyedivé a vevők, akik új műszerfal-betétek, színes gombok és kapcsolók közül is választhatnak.

Fotó: Balogh Bence [origo]
Tavaly a műszaki alapok, idén a külső újult meg

Új extrái arról árulkodnak, a mérnökök sem minden este táblázatokkal vagy friss mérési adatokkal az ölükben alszanak el a tévé előtt, hanem a mindennapi használhatóságon is törik a fejüket, miközben saját autójukat vezetik. Hideg reggeleken a zöldhullámnál is nagyobb örömet okoz a kormányfűtés, szerpentinen éjjel elkel a kanyarfényszóró.

Az emelkedőn elindulást segítő rendszerért nem csak a kuplung lesz hálás, a lökhárítóból fiókszerűen kihúzható kerékpártartó pedig egyszerűségével meghosszabbítja a tulajdonos várható élettartamát. Egyik kedvenc extrám, a napfénytető méltó utódja a panoráma üvegtető mostantól a corsások szürke napjait és sötét utasterét is élhetőbbé teszi. Különösen olyan esős napokon szeretünk bele újra és újra, mint amilyen a menetpróba idejére jutott Ausztriában.

Fotó: Balogh Bence [origo]
Hátulnézetből nehéz megkülönböztetni a megújult Corsát

Sajnos az autó kiválasztásakor a motorváltozatra és nem a felszereltségre koncentráltunk, így elsőként egy finom árnyalatú, mégis kissé lelombozó, acéltetős, szürke ötajtóst kaptunk. Meglepetésünkre a lakkfekete középkonzol helyére lakkszürke műanyag, a piros műszerfal helyére pedig egy barkácsáruházakból ismerős, tarka térkő-mintázat került.

Úti célunkat az új, megfizethető árú, Touch&Connect navigációs rendszerbe pötyögték be a szervezők, amely alacsony beépítése és apró gombjai ellenére jó kezelhetősége és tájékozódó képessége miatt megfontolandó vétel az integrált készülékek kedvelőinek. Először a legerősebb, 130 lóerős 1,7 literes dízelmotort próbáltuk ki. 230 Nm nyomatékát az 1.3 CDTi-nél feljebb, csak 2000-es fordulaton adja le, legnagyobb teljesítményét pedig csak 4000 felett használhatjuk ki, kedvező zajkomfortja és bőséges teljesítménye ellenére azonban szinte túl erős ehhez a karosszériához, annak érdemes beruházni rá, aki sokat jár autópályán.

Fotó: Balogh Bence [origo]
Nem szorult rá a belső az alapos áttervezésre, csak új burkolatokat kapott

Határozottan működő, de kissé akadós hatfokozatú kézi váltója minimális taktikai érzéket követel, a végáttétel tempós utazásra való. Jó vezethetőségét és úttartását nem befolyásolja érezhetően a súlytöbblet, de a 95 lóerős Ecoflex modell mégis jobb választásnak tűnik. A takarékos változat egyértelműen előnyére változott, már egyáltalán nem éreztem úgy, mintha a motorban ülnék, a plusz zajszigetelés érezhetően javított az előző változat legnagyobb hibáján, hatfokozatú váltót azonban még mindig nem kapcsolnak hozzá. A dizájnért felelős mérnök kedvenc új színében kipróbált háromajtós karosszériával beéri 3,5 liter gázolajjal és szén-dioxid-kibocsátása sem haladja meg a 94 grammot.

Cikkajánló

Forrás: Pályi Zsófia [origo]

Forrás: [origo]

Fotó: Hirling Bálint [origo]

Guruló torta -
Opel Corsa-duplateszt

Diszkó expessz -
Ford Fiesta-teszt

Nem csak közgazdászoknak -
Skoda Fabia-teszt


Az életrevaló, új start-stop rendszer 4,6-ről 4,2 literre csökkenti az eddigi legjobb Ecoflex városi fogyasztását. A szériában járó rendszer különlegessége, hogy a félreértések elkerülése érdekében saját skálát kapott a fordulatszámmérőn. Valódi képességeit hamarosan részletes tesztben próbáljuk ki.

Fotó: Balogh Bence [origo]
Újdonság a matricacsík és az eltérő színű tükör a hozzávaló felnikkel

Az apró ötletek és finomított részletek valóban frissebbé teszi a német kisautót, melynek egyre erősebb mezőnyben kell helytállnia. Hárommillió alatti indulóárával legtöbb konkurensénél negyedmillió forinttal olcsóbb, bár elsősorban az újabb modellekért kérnek látványosan többet. Kora mégsem von le a Corsa értékéből, a modellfrissítés második üteme után pedig néhány évet bátran letagadhatna.

Európaiak között egy koreai: az Antara is megújult

Fotó: Balogh Bence [origo]
Alacsony szabad magassága és mélyre húzott légterelője nem teszi terepbajnokká
(Még több fotó a megújult Antaráról a galériában. Kattintson a képre!)

A felfrissített Opel Antara bemutatóját is a Corsa menetpróbájára időzítették. A Chevrolet Captiva németesített rokonát hasonlóan alakították át, mint azt. Külseje kevesebbet változott, első lökhárítóját átrajzolták és kívül-belül az apró részletek csiszolgatásával próbálták a jelenlegi arculathoz igazítani. Ennek ellenére az Antarán már érezhető a kor, utastere a tíz évvel ezelőtti Opel-korszakot idézi. Miközben a márka nagy léptekkel próbálja lehagyni a saját árnyékát, Koreában született szabadidő-autója egy nagyságrenddel lemaradva kullog a sor végén. Szinte minden részegységet érintett a tavaly bejelentett modellfrissítés, ennek ellenére a gyenge minőségérzet, a bizonytalan futómű, az érzéketlen és pontatlan kormányzás messze elmarad attól a szinttől, amit az Opel mára elért.

Fotó: Balogh Bence [origo]
Ebből a nézetből mutat a legjobban, nem is változtattak rajta. Sajnos a kerek prizma is maradt

Megújult motorkínálatában egy kétféle teljesítményszinttel rendelhető 2,2 literes dízel és egy 2,4 literes benzines szerepel, első- vagy összkerékhajtással, egyformán hatfokozatú kézi vagy automata váltóval, a 3,2-es V6-os már a múlté. A Captivával ellentétben a kézi váltós benzines okozott kellemesebb perceket halk járásával, erejével és nyomatékával, könnyebb orra miatt kezesebb viselkedésével és jóindulatú kormányzásával. Ebben a kategóriában mégis sokkal népszerűbb a dízel-automata párosítás. Az Antara az erősebbik, 184 lóerős dízelmotorból, kissé ráérősen, de finoman váltó automatából és automatikusan kapcsoló összkerékhajtásból álló hajtáslánccal is átlagosan teljesít, mindenben megfelel a kategória kritériumainak.

Fotó: Balogh Bence [origo]
Igényes színösszeállításban frissebbnek hat a beltér

Magasan, kényelmesen ülünk, nagy teljesítményű motorja buckamászásra és tempós utazásra is alkalmassá teszi, elég csendes ahhoz, hogy útközben lehessen beszélgetni, és fapadosnak sem nevezhető, mégsem tud semmi kiemelkedőt nyújtani ahhoz, hogy Opelként eredményesen vehesse fel a versenyt a konkurenciával. Az Antara legfontosabb célországai között a hazai piacnak számító Németországon és Anglián kívül Olaszország és Oroszország szerepel, az Opel szeretné növelni piaci részesedését az SUV-k között. Látványos eredményt azonban csak az Antara második generációja érhet el, ha sikerül megközelítenie az Insignia vagy az új Astra színvonalát. Addig a Captiva marad a jobb választás.