Michelisz: a BMW hátránya kompenzálható

Vágólapra másolva!
A Chevrolet kettős győzelmét hozta a túraautó-világbajnokság nyitófordulója, viszont Tom Coronel révén a második futamon egy BMW-s versenyző is dobogóra állhatott, ami bíztató a szintén BMW-s Michelisz számára.
Vágólapra másolva!

Fotó: Hirling Bálint [origo]
Michelisz reméli, idén lesz lehetősége tesztelésre

Mi a véleménye az erőviszonyokról az első hétvége alapján?

Michelisz Norbert: Robert Huff (Chevrolet) időmérőn elért 1:21.758-as idejéből már ki lehet indulni, ehhez képest a legjobb BMW és a legjobb SEAT is egy másodpercen belül volt. Ezt a távolságot a későbbiekben még lehet kompenzálni.

Vasárnap kicsit módosultak az erőviszonyok, a futamokon reálisabb képet kaphattunk arról, hogy melyik gyártó, hol áll. Arra számítottam, hogy a BMW a versenytáv második felétől legalább azt a szintet tudja hozni, mint a Chevrolet, ez Tom Coronel esetében fenn is állt, bár ebben közrejátszott valamennyit az is, hogy Alain Menu vezette a mezőnyt. Abszolút elégedett vagyok a második futamon látottakkal, és ennek megfelelően nagyon várom a zolderi hétvégét.

Forrás: Roal Motorsport
Coronel második helye bizakodásra adat okot a BMW-seknek

A hétvégén lépett életbe a rajtfelállást meghatározó új szabály is, amelynek értelmében az időmérő edzés első szakaszának 10. helyezettje rajtolhat az élről a vasárnapi második futamon. Versenyzői szemszögből bevált a szabályváltozás?

M. N.: Nem teljesen kiforrott a rendszer. Az okozza számomra a legnagyobb kétséget, hogy ha valaki nem tudja hozni a Q1-ben a legjobb formáját technikai vagy akármilyen okokból, akkor mind a két futamon rossz pozícióból kell rajtolnia. Ez egy új probléma, ami felmerülhet. Fredy Barth (Seat) példáján látható, hogy az időmérő után kapott büntetése után esélye sem volt, hiszen hiába verekedte volna magát előre az első futamon, ismét a mezőny végéről kellett rajtolnia.

Ezt legalább akkora gondnak érzem, mint azt, hogy nem képvisel sportértéket az, hogy nem az első helyért harcolnak a pilóták, hanem sokan a 10. helyért akarnak menni. Ez viszont egyben a szépsége is, hiszen benne van, hogy valaki kimarad az időmérő második köréből. Ennyi taktikázás benne kell, hogy legyen a játékban, de valahogy kompenzálni kellene azokat, akik előrébb végeznek egy kicsit, mert ők viszont nem azt érdemlik, hogy jól szerepelnek, és cserében szinte büntetve lesznek.

Forrás: fiawtcc.com
Farfus tavalyi autóját kapja meg Michelisz, természetesen az új 1,6-os turbómotorral

A Zengő Dension Team számára Belgiumban kezdődik a szezon. A Brazíliában látottak alapján milyen teljesítményt vár magától?

M. N.: Az biztos, hogy nehéz lesz felvenni a ritmust. Úgy gondolom, minden attól függ, hogy mennyi alkalmam lesz majd az autóval tesztelni. Amennyiben lesz két-három napom, amikor különböző beállításokat próbálgathatok és magamra tudom hangolni az autót, akkor úgy gondolom, hogy közel azt a szinten fogom hozni, amit Brazíliában mutattak a BMW-k. Ez lenne most a cél, de természetesen előfordulhat egy olyan helyzet is, amikor tesztelés ellenére nem úgy alakulnak a dolgok, ahogy eltervezzük, hiszen egy versenyhétvége mindig egy teljesen más környezet.

Az én szemszögemből nézve szerencsésen alakultak a dolgok Brazíliában. A Yokohama Drivers' Trophy-ban (a privátok értékelésében) az ellenfelek viszonylag jól elosztották egymás között a pontokat, nem úgy történt, mint az összetettben, ahol a Chevrolet-k mindkét futamot megnyerték. Ebben a tekintetben valamelyest megúsztuk a távolmaradást, ez a hétvége nem okoz akkora kiesést, amekkorát okozhatott volna.