LSD és festett rozsda - tuning show 2011-tudósítás

2011.03.26. 13:51

Tömegből kiemelt népautók, sosem látott japán gépek, izmosított amerikai nagyvasak, csillogó keleti kedvencek és sebtében felöltözött lányok. A Lamborghini-ajtós Suzukit és leharcoltnak álcázott Golfot felvonultató hatodik Tuning Show-n ismét összegyűltek azok, akik másképp értelmezik az eredetiséget.

Fotó: Mudra László [origo]
Valaha tömegautó volt, most feltűnő különlegesség a Lambo-ajtós Suzuki Swift
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)

"Gyakorlatilag ez a kis darab maradt meg a gyári Calibrából" - mutat rá az ajtó kilincs körüli részére a Rhadire becenevű, nem létező sportkupé tulajdonosa. "Az volt a cél, hogy olyan autót építsek, ami senki másnak nincs, úgy néz ki, mint egy szériaautó, és nem látszik rajta, hogy miből van átalakítva" - teszi hozzá. A Calibra hosszát és szélességét is jelentősen megváltoztató egyedi karosszériaelemek és lámpák valóban felismerhetetlenné teszik az Opel kupéját, melynek átalakításáról vaskos dokumentáció készült a forgalomba helyezéshez szükséges összes biztonsági teszt eredményével. Még a tuningolt autók között is igazi ritkaság, pedig a büszke alkotó annyira belejött a munkába, hogy rögtön kettőt épített belőle.

Fotó: Mudra László [origo]
Autók, lányok - és jellegzetes zene is kell a hangulathoz

A hatodik alkalommal megrendezett Carstyling.hu Tuning Show résztvevői közt minden irányzat kedvelői megtalálhatják kedvenceiket. A hatalmas önuralommal, szériaközeli állapotban meghagyott, Európában ritka Nissan Silviától, a felcicomázott Corvette Stingrayen át a valóságtól teljesen elrugaszkodott autókig. Az átalakítás olyan mély bugyraiba is betekintést nyerhetünk, ahol a lelkes tulajok időt és pénzt nem kímélve faragják saját képükre autóikat. A guruló diszkók tucatnyi hangszórói helyett a kiállítók standjairól szólnak a szubkultúra basszusban gazdag zenei világának slágerei, a biztos hatás kedvéért egyszerre több helyről. Így könnyebb ráhangolódni a feltűnési vágy és az alkotási láz vegyítéséből született életérzésre.

Fotó: Mudra László [origo]
Nem rohad, csak úgy tűnik. A rozsdát csak ráfestették erre az egyes Golfra

Ha végignézünk a kiállított autókon, hasonló összetételű válogatást láthatunk, mintha csak a városban autóznánk. Még mindig a Volkswagen a legnépszerűbb alany, ahogy tavaly is az volt. A veteránozás és a tuningőrület között egy látszólag gyászos állapotú egyes Golf teremt kapcsolatot, melyről először eltávolították, majd festékszóróval autentikus helyekre fényezték a rozsdát, de LSD-vel, vagyis Lambo Style Doorral felszerelt Suzukiból is többet láttunk, mint amennyire számítottunk. Nem hiányozhatnak az ősidők óta kedvelt alapnak számító Opelek sem, de a General Motors tengerentúli gyártmányai és konkurensei is népszerűek.

Fotó: Mudra László [origo]
Magyaros motívumok a Porsche-blokkon

Nem meglepő, hogy az igazi detroiti nagyvasakkal óvatosan bánnak a gazdáik, a forgalom szürkeségéből kiemelt, tarka fényezéssel, extrém felnikkel, világító hangszórókkal és az utolsó milliméterig bebőrözött utastérrel megajándékozott Hondákhoz, Fiatokhoz, Peugeot-khoz és Fordokhoz képest alig változtatnak rajtuk többet, mint a korabeli tulajdonosok. Itt kerülnek a képbe a veteránok. Veszélyes vállalkozás mai alkatrészekkel úgy egyedivé tenni egy korszak jelképeit, hogy ne veszítsenek bájukból.

Fotó: Mudra László [origo]
Mindig is különleges autó volt a 603-as Tatra. Így még inkább az

Annak idején talán két Zsiguli-kiutalást is adtak volna a kívül zöld, belül fehér nagypolszkiért, vagy a csillogó fényezésű, bőrbe kötött motorterű Trabantért, a kétajtóssá alakított, jellegzetes fényszóróitól megfosztott, fehérben is ijesztő látványt nyújtó Tatra 603-asban viszont biztosan furcsán érezték volna magukat a felsővezetők. Aki szerint a léghűtéses farmotorral szerelt csehszlovák luxusutóból sosem lesz sportkocsi, megtalálhatja azokat a gépeket is, melyeknek nincs szükségük stroboszkópra ahhoz, hogy rájuk figyeljenek. M3-as BMW, Lotus, Maserati, Lamborghini, Dodge Viper és egy Forma-1-es autó mellett is lefotóztathatja magát, aki szeretné.

Fotó: Mudra László [origo]
A szabadtéren autós-motoros bemutatók szórakoztatják a közönséget

Akit elfáraszt a séta, megcserélheti a felállást. Kiülhet az A pavilon előtti lelátóra, ahol az először megrendezett Gymkhana Show keretein belül perceken át nézheti, hogyan kerül egy garnitúra gumi a viacolorra a speciálisan felkészített BMW-k felnijeiről. Azoknak is kínál néznivalót a kiállítás, akik még sohasem látták, hogyan lesz egy hétköznapi autóból traffipaxfotón is könnyen azonosítható, egyedi gép, idén ugyanis egy hatos Golfot alakítanak át élőben.

Fotó: Mudra László [origo]
Nincs tuning show lányok nélkül. A róluk készült fotókból válogatott galériáért kattintson a képre!

A szervezők gondoskodtak róla, hogy azoknak is jusson néznivaló, akiknek tuningtémában már nem lehet újat mondani: az autók mellett idén is sok, kevéssé öltözött lány várja, hogy villanjanak a digitális fényképezők és a kamerás mobilok vakujai.

Cikkajánló

Fotó: Ocskay Zoltán/Veterán Autó és Motor

Fotó: Tuba Zoltán [origo]

Fotó: Pályi Zsófia [origo]

Bólogató kutya és csao -
korabeli autóextrák

Pedálvédő sárkány, világító 
halálfej - mai extrák

Két év lézerblokkolóért -
kipróbáltuk a radardetektort