Ismét megtorpant a hazai újautó-piac

Vágólapra másolva!
Márciusban a keleti és északi blokkban dübörgött az uniós autópiac, míg a dél-európai országokban hatalmas volt a visszaesés. Az ötszázalékos átlagos csökkenés fényében nem is olyan rossz adat, hogy stagnált a hazai újautó-piac.
Vágólapra másolva!

Kevesebb új autó került forgalomba az Európai Unióban az idén márciusban, mint egy évvel korábban, igaz, az új tagországokban kissé nőtt az értékesítés, ha lassabban is, mint februárban. Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) honlapján kedden publikált adatokból az derül ki, hogy az unióban 5 százalékkal kevesebb autót helyeztek forgalomba márciusban, míg a tíz új tagországban 1,2 százalékkal többet. Az ACEA adatai szerint Magyarországon 4416 új autó kapott márciusban rendszámot, ami 0,5 százalékkal több az egy évvel korábbinál. Februárban még 15,9 százalékos tizenkét havi növekedést jelzett az ACEA a magyar piacon.

Az EU 27 tagországában 1,5 millió új kocsit helyeztek forgalomba, átlagosan 5 százalékkal kevesebbet a tavaly márciusinál. A tíz új tagországban meghaladta a 70 ezret az értékesítés, egy évvel korábban 69 ezernél alig valamivel több kocsit adtak el ezekben az országokban. A legnagyobb növekedést a balti államokban regisztrálták - Lettországban például 161 százalékot -, a legnagyobb visszaesést két problémás déli országban tapasztalták: Görögországban 55 százalékkal, Spanyolországban 29 százalékkal csökkent az értékesítés, majd Olaszország következik mínusz 27 százalékkal.