Vágólapra másolva!
A frissített Jaguar XF sokkal jobban hasonlít már az XJ-re.
Vágólapra másolva!

Szépen felvezette a Jaguar a frissített XF New York-i világpremierjét: minden egy előzetes közleménnyel kezdődött, majd jött egy kiszivárgott fotó, végül a kiállításon leleplezték az autót. A brit márka áttervezte az XF elejét, a lökhárító, a hűtőrács és a fényszórók is változtak, utóbbiakba LED-es nappali fények kerültek. Sokkal elegánsabb lett a brit nagykocsi megjelenése a változtatásoktól, amire szüksége is van, mert a Mercedes E osztály, a BMW 5-ös, és az Audi A6-os mind-mind frissebbek a Jaguarnál.

Átdolgozták a sárvédőket, lecserélték a motorháztetőt, hátulra új LED-es lámpákat szereltek. Kevésbé látványosak a belső módosítások, lecserélték az üléseket, a sebességváltókart, variáltak a műszerfallal, illetve új érintőképernyős, központi kijelző debütált. A felfüggesztések újrahangolásával javítottak az autó vezethetőségén.

Új, 2,2 literes dízelmotor jelenik meg a kínálatban, a Mondeóból is ismert, Ford-eredetű négyhengeres egység az XF hátsókerék-hajtású kialakítása miatt számos módosításon esett át. Többek között új injektorokkal és start-stop-rendszerrel szerelték fel, utóbbi öt-hét százalékkal csökkenti a fogyasztást. A Jaguarnál 190 lóerő a motor csúcsteljesítménye, a legnagyobb nyomaték 450 Nm, 5,4 literes átlagfogyasztás mellett. Százra 8,5 másodperc alatt gyorsul az autó.