A Williams fejleszti a Jaguar szupersportautóját

Vágólapra másolva!
Szériaautó lesz a Jaguar C-X75 hibrid szupersporkocsi-tanulmányból, bár nem turbinamotorokkal. A fejlesztést a Forma-1-es Williams csapat végzi. 
Vágólapra másolva!

Forrás: Jaguar
Kattintson a képre a galériához!

Pénteken a Williams bejelentette, hogy segítséget nyújtanak a Jaguarnak az autó fejlesztéséhez, elsősorban az aerodinamika, a szénszálas anyagok és a hibridtechnológia terén. Az autó gyártása több mint száz magasan képzett dolgozónak jelent majd munkát az Egyesült Királyságban.

A tavaly ősszel Párizsban kiállított tanulmányautót még négy, egyenként 195 lóerős villanymotor hajtotta, az akkumulátorok töltését pedig két kisméretű turbinamotor végezte. Bővebb információkat az eredeti C-X75-ről őszi bemutatónkban olvashatnak.

A szériaautó azonban jóval egyszerűbb hibrid hajtásláncot kap, bár a turbinamotorok fejlesztésével nem áll le a Jaguar. Már csak azért sem, mert a Jaguar tulajdonosa, az indiai Tata konszern többségi tulajdonos a turbinamotorokkal foglalkozó Bladon Jets cégben.

A megvásárolható C-X75-ben egy feltöltött, kis lökettérfogatú benzinmotor mellett mindkét tengelyen egy-egy villanymotor lesz, talán a Williams lendkerekes KERS-e is belekerül. Több mint 50 kilométert tud majd megtanni az autó benzinfogyasztás nélkül, pusztán elektromotorokkal, de ha minden motorja hajt, akkor kevesebb mint három másodperc alatt éri el a 96 km/órát, hat alatt a 160-at, a vége pedig 320 km/óra lesz.

"Az új együttműködésünk a Jaguarral izgalmas lehetőség, mivel az autós világ egyik leghíresebb, ikonikus autómárkájával dolgozhatunk együtt" - mondta a bejelentésen Frank Williams csapattulajdonos.

"A Williams mindig is mérnökcégnek tartotta magát, ez a projekt pedig lehetőséget nyújt arra, hogy a technikai tapasztalatainkat felhasználva valami igazán kivételeset alkossunk" - tette hozzá.

Forrás: Williams

Frank Williams a "Nagyteljesítményű Járművek Divízió" élére Paul Newsome-ot nevezte ki , aki a munkáját az istálló grove-i főhadiszállásán fogja végezni. Newsome elismert szakember Angliában, korábban a Mininél, a Jaguar-Land Rovernél, és a Lotusnál is vezető mérnök volt, munkái között olyan autók vannak, mint az első újkori Mini, a Land Rover Discovery3, a Range Rover Sport, a Jaguar XF és XJ, valamint a Lotus Evora.

A bejelentés szerint mindössze 250 darab C-X75-öst gyártanak, áruk 210-270 millió forint között mozog majd országtól függően.