2012-ben jön az Alfa Romeo terepjárója

Vágólapra másolva!
2012 végén kezdik gyártani az Alfa Romeo első szabadidő-autóját, a BMW X3 ellenfelének szánt modellt. Az új SUV sikere kiemelten fontos a viszonylag szerény eladásokkal rendelkező márka számára, Amerikába is ezzel térnének vissza.
Vágólapra másolva!

Az Autocar információi szerint a középkategóriás szabadidő-autót egyelőre C-SUV kódnéven fejlesztik Olaszországban, fő ellenfelének a BMW X3-ast és az Audi Q5-öst tekintik. Az autó sikere kulcsfontosságú, segítségével újra tömeggyártó válhatna a sportos olasz márkából. Jelenleg a GT-t, a Brerát és a Spydert már nem gyártják, így csak a Mito, a Giulietta, és az öreg 159-es alkotja a kínálatot.

Azt szeretné a tulajdonos Fiat, hogy az Alfa 2014-től már évi 500 ezer autót értékesítsen, ami hatalmas ugrás lenne a tavalyi 112 ezerhez képest. Az arányokat jól érzékelteti, hogy az Audi csak idén márciusban 125,7 ezer autót adott el világszerte.

Ehhez természetesen új modellekre van szükség: a C-SUV 2012 végétől már megvásárolható lesz, 2013 első felében váltja le a Giulia a 159-est, még abban az évben megjelenik a Mito ötajtós változata is, akárcsak az idei Genfi Autószalonon leleplezett 4C sportautó. 2014-ben kapja majd meg első modellfrissítését a Giulietta, és még abban az évben megjelenik egy BMW X5 méretű szabadidő-autó is a Jeep Grand Cherokee alapjain.

A C-SUV kompakt szabadidő-autó az Alfa Romeo torinói gyárában készül majd egy gyártósoron a Jeep változattal, ami a Compasst és a Patriotot fogja leváltani. A gyár összkapacitása évi 280 ezer jármű, ebből várhatóan 100 ezer lesz Alfa, és 180 ezer Jeep, az Alfák fele az Egyesült Államokba hajózna, a fele Európában maradna.

Forrás: Alfa Romeo
Az Alfa Romeo Kamal tanulmányautó 2003-ban mutatkozott be

A szabadidő-autó padlólemeze a Giulietta új kompakt platformjának nyújtott változata lesz, ami természetesen összkerékhajtás fogadására is alkalmas. Ez a padlólemez a Fiat reményei szerint képessé teszi majd az autót arra, hogy kategóriája legdinamikusabb képviselőjévé váljon, a terepjáró-képességek nem lesznek elsődlegesek.

Az első- és összkerékhajtással is készülő SUV motorjai a Multiair (benzinesek) és a Multijet (dízelek) motorcsaládból származnak majd. Várhatóan a kétliteres dízel 140 lóerős kivitele lesz a belépő motor, ezt követi majd az 1,75 literes benzines turbó 200 lóerővel. Várható egy új háromliteres dízelmotor is 220, illetve 250 lóerővel, a csúcsmotor pedig a Chryrler 3,3 literes Pentastar V6-osa lesz 275 lóerő körüli teljesítménnyel.

Forrás: Alfa Romeo

A C-SUV kulcsszereplő lesz az Alfa Romeo amerikai piaci bevezetésében, de a partraszállással várni fognak 2013-ig, amikor már a 4C is gyártásban lesz. 1995 után másodszor próbálnak majd betörni a tengerentúli piacra, a siker döntő lehet a márka hosszú távú túlélése szempontjából. Amerikában a vásárlók nagyjából még mindig az 1960-as évek Spyderével azonosítják a márkát, azzal az autóval, amelyet Dustin Hoffman vezetett a Diploma előttben. Pontosan ezért lenne célszerű egy hasonló karakterű sportautóval visszatérnie a márkának az óceán túlpartjára.