Láblendítéssel nyitható az új Audi A6 Avant csomagtere

Vágólapra másolva!
Az Avantnak a szedánnál 35 literrel nagyobb csomagtartója láblendítéssel is nyitható. Ráadásul a puttonyos A6-ban debütál a biturbó háromliteres dízel is 313 lóerővel.
Vágólapra másolva!

Forrás: Audi
Kattintson a képre a galériához!

Az új A6 Avant formája csak annak okozhat meglepetést, aki még nem látta a szedán karosszériával a legújabb A6-ost. Hossza a négyajtóshoz képest csak 15 mm-rel lett több, a tengelytávjuk egyformán 2,91 méteres, ami az elődhöz képest hét centiméteres növekedést jelent.

Nézze meg videón az új A6-os Avantot!

A nagyobb külső-belső méretek ellenére a könnyű építésmód miatt azonos motorral az új generáció 70 kilogrammal nyom kevesebbet a mérlegen, és az átlagfogyasztása is átlagosan 18 százalékkal csökkent az egész motorpalettát tekintve. Utóbbiban a tömegcsökkentésen kívül szerepe van a szériában adott start-stop rendszernek, a fékenergia-visszatáplálásnak és a fejlett termálmenedzsment rendszernek, ami hamarabb melegíti üzemi hőfokra a motort.

Forrás: Audi

Egyelőre kétféle benzinessel (2.8 FSI 204 lóerővel, 3.0 TFSI kompresszorral, 300 lóerővel) és négyféle dízellel (2.0 TDI 177 lóerővel, 3.0 TDI 204, 245 és 313 lóerővel) lesz rendelhető a kombi. A legerősebb dízelben egy kisebb és egy nagyobb turbófeltöltő is dolgozik, összesen akár 3,2 bar-os turbónyomást is képesek produkálni. Ezzel a motorral gyorsul a legjobban az A6-is, a százas tempót akár 5,4 másodperc alatt is képes elérni, és a 250 km/órás végsebesség is csak a leszabályozás miatt ennyi.

Forrás: Audi

Motortól függően hatfokozatú kézi, fokozatmentes Multitronic, hétfokozatú duplakuplungos S-tronic, vagy nyolcfokozatú, hagyományos Tiptronic automata rendelhető az autóhoz. Az erősebb motorok csak automatával és quattro összkerékhajtással kérhetők, utóbbi felárért tartalmazhat hátsó sport-differenciálművet is, ami a nyomatékot oldalanként is variálni tudja.

Az Avant csomagtartójánál csak arra ügyelt az Audi, hogy a BMW 5-ös Touring (560/1670) befogadóképességét felülmúlják, a Mercedes E osztály T modelljével (695/1950 liter) ők sem tudtak mit kezdeni. Tehát az A6 Avant poggyásztere 565 (szedán:530), bővítés után pedig 1680 literes, természetesen a csomagok elhelyezését hálós rekeszek, sínes csomagrendező, padló alatti rekesz és sílécalagút könnyíti meg. Bevezették az új Volkswagen Passatban már látott újdonságot: amennyiben a motoros csomagtérnyitás és a kulcs nélküli rendszer is van az autóban, akkor az autót megközelítve elég a lábunkat a csomagtartó alá lendíteni, és magától kinyílik a hátsó ajtó. Ez bevásárlásoknál jöhet jól, amikor az ember mindkét keze tele van zacskókkal.

Forrás: Audi

Az A6 Avant ára Németországban, azonos motorral és felszereltséggel nagyjából kétezer euróval múlja felül a limuzinét, az első példányok nyár végén érkeznek meg a kereskedésekbe.