Ingolstadtban nem vártak sokáig a Mercedes-Benz SLS AMG kabrió ellenfelének bemutatásával. A nyitható tetejű R8 Spyderből is elkészítették a könnyebb és erősebb GT-változatot.

A 2006-ban bemutatott R8-at jól fogadta a piac, így hamarosan új változatok jelentek meg az Audi szupersportautójából: erősebb, V10-es motor, nyitott karosszéria Spyder néven és a csúcs GT-kivitel. A típus ötödik születésnapjára minden finomságot összegyúrtak, így megszületett az R8 Spyder GT.

A kabriónak nagyobb szüksége volt a súlycsökkentésre, mint a kupénak, hiszen a plusz merevítések miatt alapvetően nehezebb nála. Ez most is így maradt, miközben az R8 GT csupán 1525 kg, a Spyder GT a 85 kilogrammos lefaragás ellenére is 1640 kilogrammot nyom. Teljesítmény/súly aránya miatt persze nem kell szégyenkeznie, az 5,2 literes V10-est 525-ről 560 lóerősre húzták fel, erejét az R8 számára fenntartott hatfokozatú R tronic szekvenciális váltón keresztül a quattro összkerékhajtás segítségével juttatja az útra. 3,8 másodperc alatt gyorsul százra, míg a végsebesség 320 km/óra a gyár ígérete szerint.

Forrás: Audi

A GT-változat elsősorban fixen rögzített hátsó szárnyáról és módosított lökhárítóiról ismerhető fel, melyeket egyes karosszériaelemekhez hasonlóan szénszálból gyártanak. A csúcsváltozat kerek kipufogóvégeket, nagyobb diffúzort és piros GT-logókat kapott. Belülre sportülések kerültek, melyek további 31,5 kilogrammal csökkentik az autó súlyát. Az akár versenyzésre is alkalmas kivitelből  mindössze 333 darab készül, így valószínűleg a világ legnagyobb gyűjteményeit gyarapítja majd.