Megszelídült az új Mercedes-Benz M osztály

2011.06.08. 11:06

A Mercedes-Benz bemutatta az M osztály harmadik generációját, amely kevésbé harcias formatervet kapott, mint elődje. A nagy szabadidő-autó már négyhengeres dízellel is kapható, karosszériája hosszabb és szélesebb lett, utastere teljesen átalakult.

Ideje volt már a modellváltásnak, mert a szabadidő-autó 2005 óta volt a piacon, azóta a Volkswagen Touareg és a Porsche Cayenne is átugrott egy generációt, a BMW X5 pedig nemrég frissült. Az új, W166-os gyári kódjelű nemzedék ugyanazt a padlólemezt használja, mint az új Jeep Grand Cherokee.

Formailag a kevesebb néha több elve mentén alakult át az SUV, a lecserélt karosszériaelemeknek köszönhetően jobban belesimul a márkaarculatba, ám a jellege alapvetően nem változott. Megmaradt a D oszlop jellegzetes, ML-es kialakítása, de a hátsó lámpák formáját még szokni kell. A finomabban húzott fényszórók miatt elődjénél kevésbé agresszív autó benyomását kelti, és a méretei is változtak.

A második generációnál 24 milliméterrel hosszabb (4804 mm), 16-tal szélesebb (1926 mm) és 19-cel alacsonyabb (1796 mm). Érdekes módon a tengelytávot nem nyújtották meg a Mercedes-Benz mérnökei, maradt 2915 mm.

Teljesen új az utastér, eltűntek a kerek szellőzők, kicserélték a műszerfalat, a kormánykereket, a navigációt, a klímaberendezés és az audiorendszer kapcsolóit, valamint az anyaghasználatot is jelentősen javították. Ahogy kívül, ugyanúgy bent is elegánsabb lett az autó.


Megmaradt a D oszlop jellegzetes kialakítása, de a hátsó lámpák alakja fura lett
(Kattintson a képre a galériához!)

Az új M osztály fogyasztása a teljes motorpalettát figyelembe véve 25 százalékkal csökkent. Két dízelmotorral és egy benzinessel rendelhető az SUV, megjelent a kínálatban a 2,1 literes, négyhengeres, biturbó dízel 204 lóerővel és 500 Nm-es nyomatékkal. Az ML 250 Bluetec 4Matic jelölésű modell átlagfogyasztása a gyár szerint 6 liter, így 70 literes tankkal 1170 kilométer az autó hatótávolsága. Az opciós 93 literes tartály megrendelése esetén 1500 kilométer tehető meg tankolás nélkül. Később ez a kis dízelmotor egy 20 lóerős villanymotorral párosítva ML 300 Hybrid néven is megjelenik, még jobb fogyasztásértékekkel.


Hatalmas fabetét díszíti a teljesen új műszerfalat, a rácsos bőrkárpit klubhangulatot teremt

A háromliteres, 258 lóerős V6-os dízel került az ML 350 Bluetec 4Maticba, legnagyobb nyomatéka 620 Nm, átlagfogyasztása 6,8 liter. Mindkét dízel teljesíti az Euro 6-os normát. Egyetlen benzinesként a 3,5 literes szívó V6-os rendelhető, a 306 lóerős és 370 Nm csúcsnyomatékú motor átlagfogyasztását 8,5 literre szorították le. Később érkezik majd az ML 63 AMG is az új, 5,5 literes V8-as turbómotorral, 540 lóerő körüli teljesítménnyel.

Minden motorhoz széria a hétfokozatú automatikus váltó és a 4Matic négykerék-meghajtás. Ugyancsak alapáras a változó keménységű lengéscsillapítás, de felárért még légrugózás és aktív kanyarstabilizátor is kérhető.

Forrás: Mercedes-Benz
Csak ötszemélyes kivitel lesz, hátul sem kell majd szorongani

Természetesen vezetést segítő asszisztens rendszerekből is sokféle rendelhető: ott van az extralistán a gyalogosfelismerő éjjellátó rendszer, a holttérfigyelő, a sávelhagyást gátló rendszer, a táblafelismerő és az automata parkoló rendszer, valamint a radaros tempomat a ráfutásgátlóval.

Hivatalosan a Frankfurti Autószalonon mutatkozik be a nagyközönségnek az új M osztály, de már júliustól rendelhető a német márkakereskedésekben.

KAPCSOLÓDÓ CIKK