Ismét egy Porsche nyert a nürburgringi 24 óráson

2011.06.27. 14:46

Egy év kihagyás után a Porsche ismét visszatért a csúcsra, hat év alatt az ötödik győzelmét aratta a Manthey csapata. Idén is sokan kiestek az élmezőnyből, több nagy baleset borzolta a kedélyeket.


A rajtnál még a Mercedesek álltak jól

A nürburgringi 24 órás verseny minden bizonnyal a világ legveszélyesebb és egyben legnehezebb 24 órás versenye, amelyen már végigmenni is hatalmas eredmény. Egy kör 25,3 kilométer hosszú, így gyakran előfordul, hogy a pálya egyik felén gyönyörű, száraz idő van, míg a másik felén esik.

Forrás: 24h-rennen.de
Az új Ferrari 458 Italia nyerte az edzéseket

Az idei 24 órás versenyen is hatalmas csatára volt kilátás, 230 autó csapott össze a győzelemért, de a szűk élmezőny is körülbelül 30 autóból állt. Az időmérő edzéseken a versenyen először induló Ferrari 458 Italia GT2-es változata villogott, 8:23,7-es félelmetesen gyors eredményével alaposan feladta a leckét a többieknek. Két új fejlesztésű Mercedes SLS AMG futott még 8:25-ös, 8:26-os időt, majd következett a tavalyi győztes BMW M3-as két továbbfejlesztett változata. A legjobb Audi R8 hetedik, a leggyorsabb Porsche csak nyolcadik helyezést érte el. A BMW Z4 GT3-asa a tizedik, míg a Porsche hibridje a tizenegyedik helyről rajtolhatott.

 

Egy kör a BMW M3 GT-vel a Nordschleifén

A versenyen végül felborult a papírforma, a tizenhatodik helyről rajtoló Manthey Porsche 911 GT3 RSR magabiztos győzelmet aratott. A korábban már többször győztes autó idén is taktikus versenyzéssel jött előre, bár egy körön több autó is gyorsabb volt náluk, mégis a Manthey nyújtott kiegyensúlyozott teljesítményt. A tavalyi győztes BMW végig jól állt a versenyen, de végül fél kör hátránnyal csak második lett, míg a szélsebes Ferrari és a Mercedesek hosszabb távon képtelenek voltak megbízható teljesítményt nyújtani. A Heico Motorsport SLS AMG-je az utolsó órában bukta el a harmadik helyet, végül csak hetedik lett. Az Audi pedig elhozta a harmadik, negyedik, ötödik helyezést. Az első helyről rajtoló Ferrari végül csak a nyolcadik lett.

Természetesen a kisebb- nagyobb bukások sem maradhattak el, a legnagyobbat talán a Schubert Motorsport BMW Z4 GT3-asa produkálta, amely egy lekörözöttel ütközött össze olyan szerencsétlenül, hogy átpattant a szalagkorláton.

 

A BMW Z4 GT3 beesett a korlát mögé