Kész a legkisebb Volkswagen, az Up!

volkswagen up
Vágólapra másolva!
A négyéves tanulmányból végre szériagyártású miniautó lett háromhengeres turbómotorral, fronthajtással és feláras városi koccanásgátlóval.
Vágólapra másolva!

2011 decemberében kerül a piacra a Volkswagen új miniautója, az Up!, a világpremierjét a szeptemberi Frankfurti Autószalonon ünnepli.

Az újdonság 3,54 méteres hosszával 43 centiméterrel rövidebb a Polónál, de négy centivel keskenyebb és kettővel magasabb is. Tengelytávja viszont csak 28 centivel kisebb, a 2,42 méteres érték a legnagyobb lesz az A-szegmensben, ezért arra számíthatunk, hogy a négyüléses belső tér sem lesz túlságosan szűk. A csomagtartó 251 literes befogadóképessége bőven elég egy kisebb bevásárláshoz, ha még sem lenne így, a hátsó ülések lehajtásával 951 literesre lehet bővíteni.

A karosszéria oldalfalait a lehető legjobb térkihasználás érdekében rajzolták közel függőlegesre, az orr rész a mosolygó lökhárító-betéttel vidámabb hangulatot tükröz, mint a márka komolykodóbb, nagyobb modelljeinél.

Nagyon hasonlít a szériaérett Up! a négy évvel ezelőtti tanulmányra, maradt a "kétdobozos" ferdehátú karosszéria, viszont a farmotoros, hátsókerék-meghajtású koncepció ugrott, és inkább orrmotorral és elsőkerék-meghajtással készül majd a háromajtós mini a Volkswagen moduláris, rugalmasan alakítható, új padlólemezére.

Forrás: Volkswagen
Kattintson a képre a galériához!

Az Up! orrában egy új fejlesztésű, egyliteres, háromhengeres turbómotor dolgozik, melynek teljesítménye a turbónyomástól függően 60, illetve 74 lóerő lehet. Széria az ötfokozatú kézi váltó, felárért kuplung nélküli, robotizált változata is elérhető lesz. A start-stop-rendszerrel is ellátott motor átlagfogyasztása 4,2, illetve a 74 lóerős változat esetében 4,3 liter, a szén-dioxid-kibocsátás mindkét verzió esetében 100 g/km alatt marad. 2013-tól földgázos és tisztán elektromos változatban is kapható lesz az Up!.

Forrás: Volkswagen

A műszerfal nagy része a karosszéria színében pompázik, és az is tetszeni fog a fiatal célcsoportnak, hogy a fedélzeti szórakoztató-elektronikai rendszert személyre lehet szabni különböző alkalmazásokkal. Kivehető, érintőképernyős navigációs rendszert is lehet rendelni, ebben az esetben a középkonzol tetejébe pattintható képernyőt a hifi, a telefon, és a parkolóradar is használja majd.

Forrás: Volkswagen

Kocsiban gyakran sminkelő hölgyeknek jó hír, hogy felár ellenében az Up!-ot városi koccanásgátlóval is fel lehet szerelni. Ez a rendszer nagyon hasonló a Volvo City Safety rendszeréhez, lézerrel méri a távolságot az elöl lévő járműhöz képest. Ha túlságosan lecsökken a távolság, 30 km/óra alatt automatikus fékezéssel csökkenti egy esetleges ráfutásos baleset következményeit, de kellően alacsony sebességről meg is tudja állítani a kocsit az ütközés előtt.

Forrás: Volkswagen

Háromféle praktikus dobozzal is lehet kérni az Up!-ot, a "kid boksz"-ban a kisgyermekeseknek létfontosságú apróságok találhatók meg, a "travel bokszban" a hosszabb utazásokhoz szükséges kellékek, a "city bokszban" pedig a mindennapos városi élethez kellő dolgok találhatók a sajtóanyag szerint.