Kisautós fogyasztással jön a hibrid Audi A8

Vágólapra másolva!
Hivatalosan is bemutatkozott a legnagyobb Audi hibridváltozata. Ingolstadtban folyamatosan bővítik a vegyes üzemű modellpalettát, a luxuslimuzin a Q5 és az A6 hibridben is használt rendszert kapta meg.
Vágólapra másolva!

Forrás: Audi
Forrás: Audi

Még több fotó az Audi A8 Hybridről a galériában. Kattintson a képre!

Nagyteljesítményű prémiumautókból álló modellpalettájának károsanyag-kibocsátását valódi hibridekkel próbálja csökkenteni az Audi, ezért a Toyotáéhoz hasonlóan, pusztán elektromos üzemben is működő, párhuzamos hibridrendszert tervezett, melyet már a harmadik sorozatban gyártott típusba épít be. Elsőként a Q5, majd az A6 tisztább üzemű kivitele került piacra, most pedig az A8-ból is elkészült a 2010 elején beígért hibridváltozat.

Forrás: Audi
Forrás: Audi

A nagy Audi is ugyanazt a 211 lóerős, kétliteres turbós benzinmotorból és 54 lóerős elektromotorból álló hajtásláncot kapta, mint testvérei, melynek együttes teljesítménye 245 lóerő, nyomatéka pedig 480 Nm, így a hibrid A8 nagyobb tömege mellett sem számít majd alulmotorizáltnak. 7,7 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, végsebessége pedig 235 km/óra.

Forrás: Audi
Forrás: Audi

Akár 100 km/órával is képes csak elektromos üzemben haladni egy kis útszakaszon, 60 km/órával azonban akár 3 km-t is megtehet. A hajtáslánc előnye elsősorban a 148 g/km-es szén-dioxid-kibocsátás és a 6,4 literes átlagfogyasztás, amely meglepő módon megegyezik az A6-oséval. Lítium-ion akkumulátorait a csomagtartó padlója alá építik, ezért egy keveset fel kell adnia a raktérből annak, aki a Lexus LS 600h legfőbb konkurensét választja.

Forrás: Audi
Forrás: Audi

Csillogásból is kevesebb jut, a tanulmány 21 colos könnyűfém felnijei helyett 18 colos kerül a szériagyártású A8 Hybridre, és felárért sem kínálnak nagyobbat 19 colosnál. Cserébe az aktuális hajtásról tájékoztató különleges órával gazdagodik a műszerfal és egy látványos funkcióábrával az MMI rendszer központi kijelzője. A Hybrid típusjelzésen kívül egyedi Arctic Silver fényezést kap a legnagyobb négykarikás hibrid, amely ott lesz a szeptemberi Frankfurti Autószalonon, forgalmazása pedig jövőre indul.