Négy új modellel erősít a Hyundai

Hyundai élménynap, i40, Elantra, Veloster, Genesis
Vágólapra másolva!
Egy izgalmas formájú sportautóval, egy felemás kupéval, egy Passat-gyilkos kombival és egy kedvező árú szedánnal bővíti magyarországi kínálatát a Hyundai.
Vágólapra másolva!

Fotó: Tuba Zoltán [origo]
Négy újdonság mutatkozott be egyszerre
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)

Világgazdasági válság ide vagy oda, a Hyundai-Kia páros töretlenül növekszik, ami elsősorban az ázsiai piacnak köszönhető, de Európa és Észak-Amerika is egyre fontosabb szerepet játszik a koreai autógyár eladásaiban. A kezdeti rémségek után szerencsére a koreaiak olyan szintre jutottak az autógyártásban, hogy komoly konkurenciát jelentenek a legnagyobb márkák számára, ráadásul egyre több kategóriában jelennek meg, így senki sem lehet biztonságban tőlük. Legutóbb a középkategóriás i40-essel robbantottak, amellyel - többek között - a Passat-Mondeo-Insignia trió uralmára törnek, de emellett volt még energiájuk egy felemás, de imádnivaló kis kupét, egy izgalmas formájú sportautót és egy családi szedánt is "összedobni". Ezeket az újdonságokat tapogattuk és próbálgattuk a magyarországi bemutatón.

i40

Az egész Hyundai-bemutató legérdekesebb újdonsága az i40, amelytől nagyon sokat várnak a gyáriak. A Passat méretosztályába berobbanó modellből egyelőre csak kombi létezik, ezzel is megtörve a korábban megszokott megjelenési sorrendet.

Fotó: Tuba Zoltán [origo]
A márka zászlóshajója lett az i40

Még márciusban, a Genfi Autószalonon mutatkozott be először az i40, hazánkban szeptembertől kapható. A Hyundai szerint a következő öt évben 12,6 százalékos növekedés várható az európai D-szegmensben, ezért ebben a kategóriában szükség volt az erősítésre. A koreai márka képviselői nem győzik hangsúlyozni, hogy az i40 mennyire fontos a márka történetében. Megjelenése egy új irányvonalat követ, amely a következő években meghatározhatja a Hyundai modellek formavilágát. Minőségi ugrást is ígér az új modell, ráadásul ezzel válik teljessé a modellválaszték, mostantól flottás ügyfeleknek is nagyon komoly ajánlatokat tudnak tenni. A motorválaszték is teljesen átalakult, így elvileg semmi nem akadályozhatja meg az i40-et abban, hogy elérje legfontosabb célját: bekerülhet a kategória öt legnépszerűbb modellje közé.

Nem csak a dinamikus formájára alapozhat az i40, hiszen a gyors menetpróba alatt az is kiderült, hogy az utastér igencsak tágas, a 553 literes csomagtartó pedig hatalmas. A minőség tényleg javult, de ettől még nem lett prémiumautó.

A motorválaszték két benzines (1,6: 135 LE, 2,0: 177 LE) és egy 1,7 literes dízelből áll, de az utóbbit kétféle teljesítményszinttel lehet megvásárolni. A gyengébb verzió 115, az erősebb 136 lóerő leadására képes, amihez még 320 Nm-es maximális nyomaték társul. Ezek az adatok öt évvel ezelőtti kétliteres dízeleket idéznek, de a rövid próba alatt az azért kiderült, hogy még van gyengéje. Az 1,7-es dízel 2000-es fordulatszám alatt eléggé halott, a nagyobb dízelek azért itt is húznak. Nem meglepő, hogy a menetpróbán a gyári átlagot (4,7 l/100 km) sem sikerült reprodukálni, 8,1 literes átlagot mértünk úgy, hogy az autó gyorsulását próbálgattuk.

Fotó: Tuba Zoltán [origo]
Már a külső méreteivel is meggyőző

Igazából sem a futóműve, sem a kormányzása nem tűnt igazán meggyőzőnek, hiszen az irányítása furcsa, a kormány kevés visszajelzést ad. A futómű pedig inkább kényelemre hangolt, irányváltásoknál billeg, nem annyira sportos, mint amit kinéztünk volna belőle.

Elsősorban az árával hívhatná fel magára a figyelmet, de az sem kiugróan olcsó. Az i40 alapára 1,6-os motorral 6,5 millió forint, ami egy 1,8-as Mazda 6 sportkombi esetében akciósan 5,8 millió forint. Egy csúcsfelszereltségű 136 lóerős, 1,7-es dízel már 9,3 millió forint, amiért a Mazdából már a 180 lóerős, 2,2-es dízelből legmagasabb felszereltséget is megkapjuk, de a Mazda fél millióval olcsóbb.

Természetesen a Hyundai mellett szól az ötéves, kilométer-korlátozás nélküli garancia, az öt év asszisztenciaszolgáltatás és az öt éven át érvényes, évenkénti ingyenes szezonális átvizsgálás. Magyarországon idén 120 darab i40 értékesítése a cél, 2012-ben pedig 250 darab. A Hyundai számításai szerint az i40 eladásaiban 65%-35% arányban oszlanak majd meg a dízel és a benzinmotoros kivitelek. Év végén a nemrégiben debütált i40 szedán változata is megérkezik majd.

Fotó: Tuba Zoltán [origo]
A 3+1 ajtós Veloster igazi különlegesség

Veloster

A magyarországi négyes bemutató legérdekesebb és legkülönlegesebb modellje a Veloster. Ez egy olyan kompakt kupé, melyet néhány furcsa ötlet különlegessé tesz. A legfontosabb újdonsága az, hogy 3+1 ajtós. A vezető oldalán csak egy ajtó van, míg a jobb oldalon már kettő, hogy könnyebb legyen hátra beszállni. Elég furcsán néz ki ettől az autó, mint ahogy a csomagtartó kettéosztott szélvédője vagy a lámpák melletti mélyedés is megszokást igényel. Összességében a Veloster formailag nagyon friss, izgalmas, végre egy kicsit kilóg a trendekből, ezért már a külseje alapján is népszerű lehet.

A 4,22 méteres Veloster szeptember elejétől kapható hazánkban, egyelőre csak 140 lóerős, közvetlen befecskendezéses 1,6 literes benzines motorral érhető el. Év végén ebben mutatkozhat be először a Hyundai duplakuplungos váltója, valamint később egy kétliteres turbós erőforrás is érkezik. Az alapváltozat ára hatmillió forint, de a legjobb felszereltséggel, DCT-váltóval már 7,6 milliót kell a kereskedésben hagyni.

Forrás: Hyundai
Az Elantrát más piacokon Avante néven forgalmazzák

Elantra

A koreai cég már korábban is fogalmazott Elantra néven modelleket, az új azonban simán megkaphatta volna az i30 Sedan nevet is, hiszen az évek óta nagyon sikeres i30 alapjaira épül. A Hyundai elvileg a tömegmodelleknél használja az "i"elnevezést, míg a rétegmodellek rendes nevet kapnak. E gondolatmenet után némileg furcsa, hogy ez az autó miért nem i30-as, de erre is van magyarázat. Az alsó középkategóriában a négyajtós szedánok Európa több országában nem kedveltek, nincs rájuk érdeklődés, ezért nem is forgalmazzák őket. A Hyundai kínálatában tehát különlegességnek számít, még akkor is, ha a magyar piacon kicsit más a helyzet.

Hazánkban kifejezetten népszerű ez a kategória, és nem csak a magánügyfelek szemében. Az i40-nel kiegészítve egészen komoly flottaigényeket kielégíthet, hiszen nemcsak friss formájával, hanem térkínálatával is kedvező benyomást kelt. Sajnos a bemutatón nem tudtuk kipróbálni, de hamarosan tesztelhetjük. Első ránézésre az Elantra egyetlen látványos hiányossága a motorválaszték szegénysége. Jelenleg csak az új, 132 lóerős, 1,6-os erőforrással lehet megvásárolni, az indulóára 4,54 millió forint.

Fotó: Tuba Zoltán [origo]
A 3,8-as csúcsváltozat hamarosan teszten is bizonyíthat

Genesis Coupé

Kevesen tudják, hogy a Hyundai sportmodelljei elsősorban Amerikában komoly sikereket értek el, a tuningcégek kedvelt céltáblái lettek. Éppen ezért ott már egy éve kapni a Genesis Coupét, amely 303 lóerős V6-os motorjával, hátsókerék-hajtásával igazi sportautó. A Nissan 370Z vetélytársának is szánt Genesisből a 3,8-as változat 13 millió forint, míg a kisebb kétliteres turbós (210 LE) már tízmillióért is elérhető. A csúcsváltozat a bemutató után egyből szerkesztőségünkbe vándorolt, egy később megjelenő tesztben hosszasan kivessézük a képességeit. A kezdeti tapasztalatok alapján a magyar utakon is bizonyít az elöl McPherson-, hátul több lengőkaros futómű, amelyhez elég tekintélyes méretű fékeket (320 mm-es tárcsa mind a négy keréknél) is párosítottak.