A világ legalacsonyabb egyterűje a Peugeot-tól

Vágólapra másolva!
A HX1 hosszabb, mint egy Ford Galaxy, de alacsonyabb egy Mininél. A látványos tanulmányautóból nem lesz semmi, csupán figyelemfelkeltésnek szánja a Peugeot, és új formatervezési stílusára hívja fel a figyelmet a dízel hibrid óriással.
Vágólapra másolva!

Forrás: Peugeot
Még több fotó a Peugeot HX1-ről a galériában. Kattintson a képre!

A Peugeot mérnökei szeretnek álmodozni, egyszer szupersportautót, máskor hatalmas csúcsmodellt készítenek pusztán szórakozásból. Új tanulmányautójuk, a HX1 szembemegy a trendekkel, és szemtelenül lapos karosszériával játssza az egyterűt. A 4,95 m hosszú autó háromszor két ülést kapott, de ha ez sem lenne elég, középen pótülést lehet kialakítani. Belül bőr és fém fokozza a minőségi benyomást, a minibár és a kávéautomata csupán ráadás. Az igazán érdekes dolgokat nem is odabent érdemes keresni.

Forrás: Peugeot

Külseje egy kicsit emlékeztet a konszerntárs Citroen egykori C-Métisse tanulmányára, de a HX1 hatásos formatervéből már a jövőbeli Peugeot-k külsejére és stíluselemeire lehet következtetni. Tanulmányautóhoz méltón olyan meglepő trükköket tud, melyeket előbb-utóbb biztosan nem látunk majd szériagyártású autón. Első ajtajai például felfelé, a hátsók oldalra nyílnak, azt az illúziót keltve, mintha egy bársonyfüggöny tárulna fel egy klubszoba bejáratánál.

Forrás: Peugeot

A jövő formatervén kívül a franciák ígéretes dízel hibrid hajtásláncát is népszerűsíti a koncepció az orrába szerelt 295 lóerős összteljesítményű Hybrid4 rendszerrel, amely egy 2,2 literes dízelmotorból és egy 94 lóerős elektromotorból áll, amely a hátsó kerekeket hajtja, hasonlóan a 3008 hibridhez. A nagyteljesítményű családi utazóautó úttartását egy automatikusan kiemelkedő hátsó légterelő segítené, ha egyszer gyártani kezdenék. Erre semmi esély, a HX1-et kifejezetten a Frankfurti Autószalonra készítették, ahol a márka standjának főszereplője lesz.