A Road Atlanta pályán az 1000 mérföldes amerikai sportkocsiverseny vége előtt két órával a Peugeot és az Audi folyamatosan csatázva, fej-fej mellett haladt az élen. Aztán a peugeot-s Montagny egy előzési kísérletnél nem hagyott helyet az audis Dumas-nak, ezért az a falnak ütközött, és kiesett.

Forrás: Peugeot

A sok indulatot kavart megmozdulás után a Montagny/Sarazzin/Wurz pilótatrióval felálló Peugeot-alakulat könnyedén söpörte be a győzelmet a Road Atlanta-pályán európai idő szerint vasárnap hajnalban. Előnyük a végén már öt kör volt a régebbi Peugeot-t hajtó, privát Oreca-csapat előtt, a győzelem azt is jelenti, hogy a Peugeot egy versennyel a vége előtt már bezsebelte a Nemzetközi Le Mans Kupa konstruktőri versenyének első helyét.

A verseny vége előtt két órával, nyolc óra száguldás után még parázs csatát vívott egymással a Montagny vezette 8-as rajtszámú Peugeot és a Dumas vezette 1-es rajtszámú Audi. Korábban a második rajtkockából indult Audi már egy körrel is vezetett, de aztán a törmelék megrongálta az autót, ezért egy extra bokszkiállás miatt visszaesett a második helyre. Ekkor úgy tűnt, az Audi jobban eltalálta a gumiválasztást, mert folyamatosan közelített a Peugeot-hoz, aztán amikor először utolérte, összekoccantak, és Montagny ismét elhúzott pár másodpercre.

Harc az első helyért, koccanással

Pár kör után, a 296. körben azonban újra ott loholt mögötte Dumas az Audi R18-assal, amikor egy lekörözendő bolyt értek utol. Egy padlógázas, enyhe balos ívben egyszerre próbáltak elmenni egy gyengébb kategóriába tartozó Peugeot 911-es mellett, az Audi nagyobb lendületet tudott venni, és már úgy tűnt, hogy a lekörözés alatt a Peugeot-t is maga mögé tudja utasítani. Ekkor Montagny balra húzta a kormányt, az ideálís ívre, Dumas kénytelen volt hozzá igazodni, és szintén balra húzódott. Ekkor azonban még nem haladtak el teljesen a lassabb Porsche mellett, ezért az Audi bal hátulja a Porsche jobb elejéhez ütközött, az Audi megpördült, és a falban kötött ki. Ezzel a németek minden esélyüket elvesztették a győzelemre, mivel a másik gyári Audi (McNish/Kristensen/Capello) kormányzási problémák (három ütközésük is volt lassabb autókkal) miatt már korábban kiesett.

Az Audi egy Porschébe aztán a falba ütközik, miután a Peugeot ráhúzta a kormányt

Dr. Wolfgang Ullrich, az Audi Motorsport vezetője pár perccel az eset után a televíziós interjúban érthetetlennek nevezte a balesetet, és azt mondta, hogy Montagny az ilyen esetek miatt nem vezet az Audinál, és soha nem is fog.

"Sajnos Romain Dumas-t lekényszerítette a pályáról a vezető Peugeot, amikor Dumas megpróbálta megelőzni. Nagyon nagy kár érte, mert megvolt a sebességünk ahhoz, hogy megnyerjük a versenyt. Szerintem nem kellett volna Romain támadása ellen ilyen brutális módon védekezni - ilyen megmozdulásokat nem lehet a megbízhatósági versenyeken elkövetni, különösen ilyen nagy sebességnél. Gratulálunk a Peugeot-nak a győzelemhez és az ILMC-trófeához, de ma van egy olyan utóíz a szánkban, ami nem túl kellemes" - nyilatkozta Ullrich a futam után.

Bruno Famin, a Peugeot Sport műszaki igazgatója: "A győzelem volt a célunk, ez sikerült. Ráadásul kettős győzelmet arattunk, nagy küzdelemben. Hihetetlen csata volt, egészen addig, míg az Audi kiesett. Utána egy másfajta stressz következett: semmilyen hibát nem véthettünk. Számoltuk a köröket a kockás zászló belengetéséig. Sajnáljuk, hogy ebben a szezonban most először az egyik Peugeot kénytelen volt feladni. Megtaláltuk a meghibásodás okát, a kúpfogaskerék ment tönkre. Majdnem teljesen új darab volt, a hiba pontos okát még keressük. Ma este a Peugeot bajnokként ünnepel; az Oreca csapat is hozzájárult a győztesi cím megszerzéséhez, de a dicsőség elsősorban a Peugeot-é. Nyugodt szívvel gondolunk az utolsó futamra, Zhuhaira, természetesen oda is győzni megyünk."

Franck Montagny, 8-as Peugeot 908: "Izgalmas verseny volt, mint mindig Road Atlantán. Nagyon szeretem ezt a futamot, érthető is, hiszen most harmadszor sikerült itt győznöm. A győzelem, a bajnoki cím - csodálatos nap ez a Peugeot-nak és nekünk is."