A kis cuki - Renault Twingo Miss Sixty 1.2-teszt

Renault Twingo Miss Sixty
Vágólapra másolva!
A Twingo Miss Sixty kiadása úgy viselkedik a forgalomban, mint egy földre ejtett aprópénz: mindenki megbabonázva figyeli, hogy merre gurul el. Ennél nőiesebb autót jelenleg nem lehet kapni, még a Land Rover Evoque hölgyeknek szánt változatát is messze lepipálja, pedig annak fejlesztésébe még Victoria Beckham is besegített.
Vágólapra másolva!

Fotó: Hajdú D. András [origo]
Ezzel a színnel és felnikkel lehetetlen elvegyülni a forgalomban, de jelen esetben nem is ez a cél
(Még több kép a galériában, kattintson a képre!)

Mi ez és mi az új benne?

Ahogy az a nevéből és a külsejéből is látszik, a Miss Sixty egy kifejezetten hölgyeknek szánt különleges Twingo-kivitel. A női szívek meghódításhoz egyedi fényezést, felniket és ízléses kis virágmintás matricatetkókat kapott itt-ott a legkisebb Renault, ami alapesetben nem egy olyan autó, hogy megforduljanak utána, de ezzel a mályvametál sminkkel (hivatalosan Bohém-rózsaszín) kifejezetten feltűnő jelenség lett. Aki szereti a "csajszis" dolgokat és már az első mobiltelefonján is lecserélte az előlapokat valami egyedire, feltehetően imádni fogja a Miss Sixty szériát is.

Fotó: Hajdú D. András [origo]
A rövid tengelytáv és a nagy felnik miatt szó szerint elpattog az úthibákon

Milyen vezetni?

A Miss Sixtyt pont olyan vezetni, mint egy mezei Twingót, ami a gyakorlatban annyit jelent, hogy már az előző Twingóból is ismert, 1,2 literes, 75 lóerős motor városban hozza a manapság elvárható szintet, autópályára és hosszabb utazásokra viszont ez a Twingo sem túl praktikus, még úgy sem, hogy a korábbi modellhez képest fényéveket javult a hangszigetelése, tehát már nem 90 km/óránál lesz zavaró a porszívószerű motorzaj, hanem olyan 110-120 km/óra környékén. A pillekönnyű előd lehet, hogy hangos volt, de kifejezetten virgonc is ugyanezzel a motorral, ám a merevebb, nehezebb karosszéria és még több elektromos berendezés miatt az új Twingóval már komoly számításokat és előkészületeket igényel egy-egy előzés bevállalása. Nagyon hálás ilyenkor a motor, ha lekapcsoljuk a légkondit, hogy minden erejével a gyorsításra koncentrálhasson. A nagyobb súly nem csak a menetdinamikán, hanem a fogyasztáson is meglátszott: városban, légkondival simán lenyelt 9 litert a Twingo, ami kerek két literrel több az elődhöz képest.

Fotó: Hajdú D. András [origo]
Az utastérben is visszaköszön az egyedi színvilág és virágminta

Milyen benne utazni?

Természetesen nem csak a külseje egyedi a Miss Sixty kivitelnek, hanem az utastere is, itt a külsővel harmonizáló kárpitok, díszítőelemek és a külsőn is látható virágminták köszönnek vissza az ajtókárpiton és a szőnyegeken. Az első ülések kényelmével nincs baj, a tologatható hátsó üléseket viszont sikerült valami egészen riasztó tapintású műbőrszerű anyaggal bevonni, ami különösen a nyári melegben okozhat izzasztó perceket, egészen konkrétan olyan érzés, mintha egy centrumos zacskón ücsörögnénk. A rövid tengelytáv és a nagyméretű, 15 colos felnik miatt az úthibákat és a fekvőrendőröket nem igazán kedveli a Twingo, olyannyira nem, hogy a hátsó utasok akár rodeószerű élményben is részesülhetnek egy-egy rosszabb minőségű úton, amire sovány vigasz, hogy a Miss Sixty sokkal jobban kapaszkodik a kanyarokban a szélesebb kerekeivel az alapváltozatnál.

Fotó: Hajdú D. András [origo]
A hátsó üléseket valami egészen rémes műbőrszerű anyaggal vonták be

Vicces, hogy a kormány ugyanolyan döntötten, kissé teherautósan áll, mint az elődben, az viszont kevésbé, hogy a Renault érthetetlenül ragaszkodik az indexkar végére szerelt dudához, így váratlan szituációkban nem lehet rátenyerelni a kormány közepére, hanem meg kell keresni az index végén lévő gombot, és mire hangot ad ki magából a Twingo már régen ránk húzta a kormányt a mellettünk haladó figyelmetlen polgártárs. Apróság, de bosszantó hiba, hogy a fényes fekete anyag veszi körbe a középen pöffeszkedő műszerfalat, ami napsütésben zavaróan visszacsillog a szélvédőn. De hogy ne csak kritika érje a Twingo utasterét: erre az autóra is igaz az a közhely, hogy belül nagyobb, mint ahogyan az a külsőből látszik, négy felnőtt kényelmesen elfér benne, de ehhez hátra kell tolni a síneken mozgó hátsó üléseket. Ugyancsak pozitív tény, hogy az elődhöz képest sokkal autószerűbb lett az új Twingo, ez így persze furcsán hangzik, de aki ült már egy első generációs modellben, az pontosan tudja, hogy olyan hatást kelt a kereklámpás Twingo, mintha lapra szerelve árulták volna egy barkácsáruházban.

Fotó: Hajdú D. András [origo]
Hát lehet egy ilyen kis cukorfalatnak ellenállni?

Megéri az árát?

Közvetlen konkurense nem nagyon van a Miss Sixty sorozatnak, jelenleg csak a Land Rover kínál kifejezetten hölgyeknek szánt autót az új Evouqe egy különleges kivitelével, amelynek csinosításába maga Victoria Beckham is beszállt, de ezt is csak némi virágmintában lehet tetten érni, de ez persze csak elméleti párhuzam, mert teljesen más ligában játszik a két autó. A Miss Sixty Twingóért jelenleg 2 790 000 forintot kérnek, ami 350 ezer forintos felárat jelent az alapváltozathoz képest (Trend kivitel). Ezért a pénzért nem csupán egyedi külsőt és utasteret kapunk, hanem légkondit és MP3-at is lejátszó hifit is, így ár/érték arányban nagyon jónak számít a Miss Sixty kivitel, ám nem árt tudni, hogy a csinos, 15 colos felnikért és a hatalmas üvegtetőért külön kell fizetni, vagy szemérmetlenül bele kell alkudni a vételárba. A célközönségnek valószínűleg nem lesz majd nehéz dolga meggyőzni a hímnemű értékesítőket.

Feleségteszt

A tesztautók kulcsáért általában ádáz csata szokott folyni az autós rovaton belül, ám a rózsaszín Twingóért valahogy nem volt tülekedés, ezért arra gondoltam, hogy bedobom a mélyvízbe és a célközönség karmai közé vetem. Tesztalanynak nemes egyszerűséggel a feleségemet kértem fel, aki már évek óta egy előző generációs Twingót nyüstöl, így nem kellett sokat győzködni, pláne miután meglátta az autót, egyszerűen csak átpakolta a nőkre jellemző végtelen mennyiségű "autóban nélkülözhetetlen" motyót és már ott sem volt.

Forrás: [origo]

Korábban álmomban sem gondoltam volna, hogy ezt a kis fura kinézetű játékautót így meg lehet szeretni, de az évek során mind közelebb kerültünk egymáshoz - a Twini és én. Így aztán örömmel próbáltam ki a Twingo legújabb generációját is. Az új Twingo se kívülről se belülről nem emlékeztet békaszemű elődjére, az egyetlen kivételt talán a kilincs jelenti, pedig ha valamit, azt igazán lecserélhették volna. A mókás kisautó felnőtt, megkomolyodott, elvesztette játékosságát, jellegzetes karakterét, beállt a sorba a többi mai kisautó közé. Helyes, de semmi különös. Ellátták ugyan új, jópofának szánt elemekkel, mint pl. a tüskés tároló a volán mögött vagy az aranyos fordulatszámmérő (jó, az tényleg cuki), de ezeken túl semmi emlékezetes. És még így is, hogy a hétéves kocsim után lényegében egy teljesen másik autóba ültem be, az új Twingo régi ismerősként üdvözölt.

Cikkajánló

Forrás: [origo]

Forrás: [origo]

Forrás: [origo]

Kapuzárás utáni pánik -
a Renault Twingo emlékére

Verseny-bevásárlókocsi -
Renault Twingo RS teszt

Ágyúgolyó futam -
Renault Twingo 1.2 GT-teszt



Ha valamilyen oknál fogva az ember lánya egy ismeretlen autót kénytelen vezetni, lássuk be, elő-előfordul, hogy eleinte bénázik, bizonytalankodik, nem találja a helyét, nem érzi annyira, ne adj isten még le is fullad. Az új Twingóval autózni viszont olyan meglepően könnyű és magától értetődő volt, hogy úgy éreztem, mintha mindig is ezt vezettem volna. Tökéletesen kényelmes, minden kézre áll, pont jó helyen van, rögtön kialakul az összhang. Nincs mese, Twingóba születtem. Sőt, nem szimplán Twingóba, hanem - itt szeretném üzenni - a Twingo Miss Sixty Editionjébe. Lehet, hogy korábbi karakterességét az új Twingo elvesztette, de a Miss Sixty Edition kis virágaival, varrásaival, tökéletesen harmonizáló színösszeállításával a női szíveket biztosan megnyeri. Engem legalábbis az első pillanatban levett a lábamról. A házunkban lakó öreglányokkal egyetemben.

Forrás: [origo]

A napfénytető ugyan teljesen felesleges szerintem, legalábbis a 35 fokos kánikulában a kocsiba beülvén mindenképp annak éreztem. Ami néha okozott némi zavart és kisebb ijedelmet, az a középen elhelyezkedő, a műszerfalat körülölelő, fekete műanyag borítás, ami túlságosan be-becsillogott a szélvédőn. Utasként is kipróbálhattam az autót; a hátsó műbőr ülés a nagy melegben annyira átforrósodott, hogy kellett néhány másodperc, hogy elmúljon az égető fájdalom, cserébe aztán a hátul való utazás sem kárpótolt; kifejezetten kényelmetlen volt a kemény rugózás miatt. Az 1,2-es benzinmotor gyakorlatilag ugyanazt tudta, mint az én régi autómban (végre valami hasonlóság), ami azt jelenti, hogy ez a Twingo sem lesz az autópályák és az emelkedők ördöge, de elnézzük neki, pláne, ha Miss Sixty.

Nógrádi Judit



Műszaki adatok

Motor, erőátvitel, fékek. Hengerűrtartalom: 1149 cm3. Hengerek/szelepek száma: 4/16. Teljesítmény: 48 kW (75 LE)/5500. Nyomaték: 107 Nm/4250. Sebességváltó: ötfokozatú manuális.
Méretek, tömegek. Hosszúság/szélesség/magasság: 3600/1470/1654 mm. Tengelytáv: 2367 mm. Üres tömeg: 980 kg. Csomagtartó térfogata: 165-285-959 l. Üzemanyagtartály térfogata: 40 l.
Menetteljesítmények, fogyasztás. Gyorsulás (0-100 km/óra): 12 mp. Végsebesség: 169 km/óra. Gyári átlagfogyasztás: 5,1 liter/100 km. Tesztfogyasztás (főként városban): 8 liter/100 km. Szén-dioxid-kibocsátás: 119 g/km.