Hibrid is készül a kütyükkel telezsúfolt új Mondeóból

Ford Evos Concept
Vágólapra másolva!
Világautóként jön 2013-ban a Ford új nagyautója, árcsökkentést és olcsó extrákat ígérnek.
Vágólapra másolva!

A cégautókra szakosodott középkategóriában legalább olyan fontos a kedvező árajánlat, mint a presztízs, ráadásul a tömeggyártóknak nagyautóikkal kell megmutatniuk, hol állnak az autóipar ranglétráján. Ebben a szellemben fejleszti a Ford a 2013-ban szalonokba kerülő új Mondeót. A megnyerő külsőért az augusztus végén leleplezett Evos tanulmány legfontosabb formai elemei felelősek.

Forrás: Ford

Bár a dupla sirályszárnyas ajtóról le kell mondani, a kupés alapforma, a domborodó motorháztető, a vékony fényszórók, a LED-ek és a nagyra tátott hűtőmaszk várhatóan megmaradnak, mire megjelenik az egyelőre erősen álcázva tesztelt új generáció. Méretei nem változnak majd jelentősen, és továbbra is három (négyajtós, ötajtós és kombi) karosszériaváltozatban gyártják majd.

Az új Mondeo a Fiestához és a Focushoz hasonlóan világautó lesz. Műszakilag közel áll a nagy egyterűek - a Galaxy és az S-Max - következő generációjához és más amerikai piacra szánt modellekhez is. Emiatt jelentősen csökkenek a gyártási költségek, így kedvezőbb áron kínálhatják az újdonságot, és a flottatulajdonos cégeknek is jó ajánlatot adhatnak.

Forrás: Ford

A beígért árcsökkentéssel együtt extrák tömkelege lesz kapható a Mondeóhoz szintén elérhető áron. Többségük a Focushoz már most is rendelhető vezetőtámogató rendszerek (sávelhagyás figyelő, ráfutás gátló) továbbfejlesztett változata lesz. Elsősorban a kezelhetőséget egyszerűsítik és új hangvezérlést is fejlesztenek.

A középkategóriás autó motorkínálatát az alternatív hajtásokat figyelembe véve fejlesztik tovább. Kétliteres 145 lóerős motorjából etanollal és LPG-vel üzemelő változatot is terveznek, az 1,6-os EcoBoost turbós benzinesből pedig egy 200 lóerős hibrid változat is készül PowerShift duplakuplungos váltóval és egy 75 km/órás tiszta üzemű autózást lehetővé tevő elektromotorral.

Forrás: Ford

Dízelpártiak továbbra is választhatnak a 115 lóerős 1,6-os, a 140-163 lóerős kétliteres és a 200 lóerős 2,2-es TDCi-k közül. Spórolni a gázolajjal is tud majd a Mondeo, az alap dízelből készül egy 100 g/km alatti szén-dioxid kibocsátású Econetic modell, melynek átlagfogyasztását megpróbálják négy liter alá szorítani.

A Ford szándéka, hogy megszorongassa legnagyobb ellenfeleit, a kategóriában vezető Volkswagen Passatot és az Opel Insigniát, de már az egyre erősebb külföldi konkurenseket, például a Peugeot 508-ast is komolyan kell venniük. Az új generáció várhatóan jövő év végén mutatkozik be az egyik nagy nemzetközi autószalonon.